?>?> قم نیوز - نجات جان ۲۸۶ نفر در ماموریت‌های اورژانس هوایی قم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خبر داد

نجات جان ۲۸۶ نفر در ماموریت‌های اورژانس هوایی قم

خبرگزاری فارس , 23 مرداد 1394 ساعت 20:55

قم نگار: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اورژانس هوایی قم از بدو تاسیس تاکنون توانسته است ۲۸۶ بیمار و مجروح را به مراکز درمانی انتقال و جان آنها را نجات دهد.


به گزارش قم نگار، محمدرضا حسنی با اشاره به حوادث عصر روز پنجشنبه هفته جاری اظهار کرد: واژگونی خودرو در اتوبان قم ـ کاشان از جمله حوادث این مدت بود.

وی ادامه داد: این حادثه با مجروح شدن سه نفر از جمله یک کودک همراه بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان کرد: حال این کودک بسیار وخیم گزارش شده و درخواست اورژانس هوایی اعلام شد که بالگرد اورژانس در کوتاه‌ترین زمان برای انتقال مصدومان حادثه به محل اعزام شد.

حسنی اظهار کرد: با اعزام بالگرد به محل این حادثه یکصد و سی و دومین ماموریت اورژانس هوایی قم به ثبت رسید.

وی با اعلام اینکه اورژانس هوایی قم از زمان تاسیس تاکنون ۲۸۶ بیمار و مجروح را به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال داده است، ابراز کرد: از این آمار ۲۶۵ نفر تنها مصدومان سوانح رانندگی در جاده‌های فرعی و اصلی استان بوده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: ۲۱ مورد دیگر به بیماری‌های قلبی ـ تنفسی، زایمان، غرق‌شدگی، سوختگی، آوار، قطع عضو و ... اختصاص داشته است.

حسنی در ادامه سخنان خود از برخورد خودرو با موتورسیکلت به عنوان دیگر حادثه این مدت یاد کرد و گفت: این حادثه که در خیابان عمار یاسر روی داد دو مجروح بر جای گذاشت.

وی در تشریح این خبر بیان کرد: حال مجروحان این حادثه وخیم گزارش شد که توسط دو دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرد: در حادثه دیگری که در میدان نبوت بر اثر برخورد دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر روی داد، پنج نفر مجروح شدند.

حسنی اظهار کرد: مجروحان این حادثه توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ابراز کرد: در حادثه برخورد تریلی با پراید که در محور سلفچگان ـ کاشان روی داد نیز سه نفر مجروح شدند که توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 31973

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/31973/نجات-جان-۲۸۶-نفر-ماموریت-های-اورژانس-هوایی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir