کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

شناسایی ۱۰۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموزی قم

خبرگزاری فارس , 25 دی 1394 ساعت 19:29

قم نگار: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از شناسایی ۱۰۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموزی خبر داد.


به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس نهضت سوادآموزی تاکنون ۱۰۰ نفر از کسانی که با حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی در بزرگسالی اقدام به باسوادی کرده‌اند و ادامه تحصیل دادند و حتی در دستگاه‌های دولتی مشغول بوده و از چهره‌های موفق سوادآموزی هستند شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: میزان باسوادی استان ۹۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که دو درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بی‌سوادی در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۱۳۰ هزار نفر بوده که بر اساس آمار سال ۹۰ است، گفت: میزان باسوادی در این گروه سنی ۸۷ درصد است، به عبارت دیگر میزان باسوادی استان در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۱.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ضمن مقایسه آمار باسوادی زنان و مردان عنوان کرد: فاصله باسوادی زنان و مردان سه درصد اعلام شده است، به عبارت دیگر باسوادی مردان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶ درصد و زنان ۹۳ درصد است.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: فاصله باسوادی شهر و روستا نیز حداقل است، می‌توان بیان کرد درصد باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در شهر ۹۵ درصد و در روستا ۸۹ درصد است.

وی با اشاره به نکته دارای اهمیت در آمار سال ۹۰ عنوان کرد: از تعداد ۴۴ هزار و ۶۶ نفر بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع هستند که تعداد ۲ هزار و ۷۶۷ نفر از اتباع افغانستانی در سال ۹۴ در فعالیت‌های سوادآموزی شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم آمار بی‌سوادی در دنیا را مورد توجه قرار داد و افزود: در سطح دنیا بر اساس آخرین آمار ۷۷۵ میلیون نفر بی‌سواد نوجوان و بزرگسال و ۱۳۲ میلیون نفر کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد و ۲۰۰ میلیون نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال دوره ابتدایی را به پایان نرسانده‌اند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 36196

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/36196/شناسایی-۱۰۰-نفر-چهره-های-موفق-سوادآموزی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir