کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت واکسیناسیون در قم رضایت بخش نیست

قم نیوز , 5 آبان 1400 ساعت 12:23

استاندار قم گفت: درصد رعایت دستورالعمل های بهداشتی قم در سطح کشور نمونه و شاخص است، اما میزان واکسیناسیون در استان قم اصلا رضایت بخش نیست و جایگاه مطلوبی ندارد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه در یکصدودهمین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، گفت: تعطیلی مراکز واکسیناسیون بار منفی در بین مردم دارد و تا رسیدن درصد پوشش واکسیناسیون قم به میانگین کشوری نباید تعطیل شود.

استاندار قم گفت: طبق برآورده‌های انجام شده، قم تا پایان آذرماه امسال از مرز واکسیناسیون ۷۰ درصدی عبور خواهد کرد.

سرمست تصریح کرد: مخالفان واکسن در قم بشدت در اقلیت هستند، اما لازم است تا نهاد‌های تاثیرگذار و افراد که دارای نفوذ کلام هستند با روشنگری و پاسخگویی، شبهات در موضوع واکسن را پاسخ دهند.

او ادامه داد: قم استانی است که در طول دوران شیوع کرونا بیشترین استفاده را از ظرفیت خیرین سلامت داشته و بخشی از پشتیبانی از مراکز واکسیناسیون توسط این افراد صورت گرفته است.

استاندار قم: هدف قم از تسریع در واکسیناسیون دانش آموزی ایجاد بستر لازم و مطمئن برای بازگشایی حضوری مدارس است.

سرمست بیان کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی قم از میانگین کشوری افت در واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است که دانش آموزان را شامل می‌شود.

استاندار قم یادآور شد: آموزش و پرورش استان قم برای تسریع در روند واکسیناسیون باید تدابیر دیگری اندیشیده و شرایط را برای بازگشایی مدارس فراهم نماید و هم اکنون واکسینه شدن ۶۰ هزار نفری دانش آموزان قم رضایت بخش نیست.

سرمست یادآورشد: اصناف و کسبه قم باید کارت دریافت هر دُز واکسن خود را در محل کار خود برای اطمینان بیشتر شهروندان نصب نمایند.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 100660

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100660/وضعیت-واکسیناسیون-قم-رضایت-بخش-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir