کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد استاندار برای تاسیس مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها

قم نیوز , 28 بهمن 1402 ساعت 1:52

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

سید محمد آقامیری با اشاره به دغدغه اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل در بازار کار، پیشنهادی مبنی بر ایجاد مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان را مطرح کرد.


به گزارش قم نیوز، سید محمد آقامیری، استاندار قم شامگاه چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانشجو در قم مشغول تحصیل هستند که باید برای بخش عمده آنان شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش مبتنی بر نیاز بازار، نکته دیگر مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد موضوع اعتماد به نفس دانشجویان است.

آقامیری اظهار داشت: پیشنهاد بنده در این حوزه، طرح ایجاد مراکز کارورزی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان است که افراد بعد از فارغ التحصیلی به این مراکز مراجعه کرده و در مدت زمان مشخصی کارهای عملیاتی را تجربه ‌کنند.

وی همچنین دراین جلسه با اشاره به وضعیت اشتغال استان بیان کرد: آمار و ارقام اشتغال در قم وضعیت مناسبی داشته و باتوجه به وجود واحدهای تولیدی گوناگون در استان، افراد جویای کار به سمت این واحدها می‌روند.

وی افزود: توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی بخش مهم دیگری است که باعث افزایش آمار اشتغال در استان شده‌است.

آقامیری در پایان گفت: مدیریت استان قم توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی را در دستور کار خود قرار داده و آمادگی همکاری لازم در این زمینه با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را دارد.


کد مطلب: 110218

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/110218/پیشنهاد-استاندار-تاسیس-مراکز-کارورزی-دانشگاه-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir