چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 11862
معاون صنایع دستی میراث قم مطرح کرد

تنوع صنایع دستی قم بی‌نظیر است

قم نيوز : قم نیوز: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: استان قم در زمینه تنوع صنایع دستی در میان دیگر استان‌های کشور بی‌نظیر است.
تنوع صنایع دستی قم بی‌نظیر است
به گزارش قم نیوز، مهدی نصر اصفهانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و زنان کارآفرین استان قم با اشاره به فعالیت ۱۰۶ غرفه از هنرمندان قمی و زنان کارآفرین در این نمایشگاه اظهار داشت: سعی کردیم تنوع و تکثر رشته‌های صنایع دستی طوری باشد که تمام اقشار و خانواده‌ها کالای موردنظر خود را در این نمایشگاه بیابند.

وی ادامه داد: نقاشی روی شیشه، سفال‌، ترمه‌دوزی، قالی و زیورآلات از جمله صنایع دستی هستند که در این نمایشگاه به علاقه‌مندان عرضه می‌شوند.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: تلاش ما این است که خانواده‌های قمی برای لوازم تزئینی خود از هنرهای ارزشمند و بومی استفاده کنند و درآمد خانواده‌ها برای خریدن کالای خارجی صرف نشود.

وی با اشاره به تلاش کارشناسان صنایع دستی استان قم برای کاربردی کردن این هنرها افزود: باید شرایطی ایجاد شود که هر خانواده قمی حداقل یک محصول از صنایع دستی را در خانه خود داشته باشد که اگر چنین شرایطی ایجاد شود، هنرمندان بی‌نیاز خواهند شد و هیچ مشکلی در این عرصه وجود نخواهد داشت.

نصر اصفهانی با اشاره به حمایت‌هایی که صنایع دستی در استان قم انجام می‌شود، ابراز داشت: در این راستا احداث بازار بزرگ صنایع دستی از طرح‌هایی است که در استان قم پیگیری می‌شود.

وی گفت: استان قم درصدد است، با الگو‌برداری از استان‌هایی که بازارچه‌های صنایع دستی را ایجاد کرده‌اند، تسهیلاتی را در اختیار کسانی که می‌خواهند این بازارچه‌ها را به وجود بیاورند، قرار دهد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از اختصاص یافتن تسهیلاتی با رقم‌های میلیاردی برای کسانی که می‌خواهند، زیرساخت‌های صنایع دستی را به وجود بیاورند، خبر داد.

وی، نبود جایگاه ثابت برای فروش صنایع دستی در استان قم را مشکل بزرگ این صنعت دانست و بیان داشت: پیگیری‌ها برای ایجاد این جایگاه در حال انجام است.

نصر اصفهانی با اشاره به ثبت شدن شش رشته صنایع دستی در استان قم یادآور شد: استان قم در زمینه تنوع رشته‌‌های صنایع دستی در کشور بی‌نظیر است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchi6nz.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما