يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : 12169
اسماعیلی طبا خبر داد:

حضور 150 ناشر در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اعلام برندگان فیلم های اکران شده جشنواره فیلم فجر در قم، از حضور 150 ناشر در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در این استان خبر داد.
حضور 150 ناشر در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه
به گزارش قم نیوز، مرتضی اسماعیلی طبا در نشست خبری  اظهار داشت: مراسم اختتامیه فیلم فجر در استان قم به منظور اعلام برندگان آثار اکران شده در این استان، عصر یکشنبه با حضور دبیر جشنواره و مسئولان استان در محل سینما وتوس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره ۱۸ فیلم در استان قم نمایش داده شد، گفت: استقبال از فیلم های جشنواره فجر در قم هم از سوی مردم و مسئولین و هم از سوی منتقدان مناسب بود و مورد استقبال قرار گرفت.

طبا ضمن اشاره به اینکه فیلم های "استرداد" و "سر به مهر" بیشترین فروش بلیط را داشته اند ،افزود: امیدواریم تا برای سال آینده سالن های بیشتری جهت برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم اختصاص پیدا کند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین المللی کتاب سال حوزه از ۸ لغایت ۱۵ اسفند در قم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: سومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب سال حوزه از روز ۸ اسفند ماه در محل مجتمع امام خمینی (ره) قم آغاز شده و تا روز ۱۵ اسفند ادامه دارد.

اسماعیلی طبا افزود: ساعات بازدید این نمایشگاه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ و سي خواهد بود.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی و بهره مندی پژوهشگران حوزه های علمیه و علوم دینی و دیگر اقشار مردم از کتب مذهبی و حوزوی است، همچنین این نمایشگاه می تواند بستری مناسب برای معرفی ناشران باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه تخفیف ۴۰ درصد که نیمی از آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد و مابقی را ناشران تخصیص می دهند، ادامه داد: قریب به ۱۰۰ غرفه نیز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده و ۳۰ غرفه از این میان به ناشران خارجی اختصاص دارد.

به گفته اسماعیلی طبا در سومین نمایشگاه تخصصی کتاب سال حوزه بیش از ناشران پنج کشور خارجی مانند اردن، لبنان، سوریه و عراق نیز دعوت شده است و با احتساب این ناشران قریب به ۱۵۰ ناشر داخلی و خارجی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه استان قم نیاز به محلی بزرگ و مجهز به منظور برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب دارد، گفت: رایزنی هایی پیرامون این مسئله انجام داده ایم و از مسئولان خواسته ایم تا در پروژه حرم تا جمکران بخشی را برای احداث این نمایشگاه دائمی اختصاص دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیرامون احداث تالار مرکزی شهر قم نیز گفت: این تالار از جمله پروژه های مهر ماندگار بوده و تمام تلاش ما این است که تا پایان عمر دولت دهم به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci3zaz.t1arq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما