شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب : 12362
محمد زاده تاکید کرد:

جشنواره مطبوعات در قم برگزار شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا جشنواره مطبوعات را در استان قم برگزار کند و قم با داشتن بیش از 100 نشریه کشوری و بین المللی ظرفیت برگزاری جشنواره ملی و فراملی را دارد.
جشنواره مطبوعات در قم برگزار شود
به گزارش قم نیوز، محمد جعفر محمد زاده در نشست هم اندیشی اصحاب مطبوعات و رسانه‌های استان قم که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، افزود: برنامه‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از دل همین هم اندیشی‌ها با اصحاب رسانه بیرون می‌آید و این جلسات در تمام استانها برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: توسعه کیفی و تهذیب رسانه‌ها از اصلی ترین برنامه‌های معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است که در این راستا برای توسعه کیفی نیازمند کمیت قابل قبولی هستیم .

معاون وزير ارشاد گفت: در ابتدای مسئولیت در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ، ۴ هزار پرونده نشریه تحویل گرفتم و در حال حاضر نیز تعداد ۵ هزار نشریه در کشور منتشر می‌شود.

وي ابراز داشت: ایجاد رانت، فروش نشریات و افزایش فساد از تبعات طولانی شدن صدور مجوز برای نشریات است و این امر زینده نیست که افراد برای دریافت مجوز سالها در انتشار بمانند.

صدور هزار و ۷۰۰ مجوز جدید نشریه در دوسال و نیم گذشته
محمدزاده افزود: در طی دو سال و نیم گذشته تعداد هزار و ۷۰۰ مجوز جدید نشریه صادر شده است.

وی همچنین ابراز داشت: در سال ۸۹ تعداد ۹۰ هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات بازدیدکردند که این آمار در سال ۹۰ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و در سال ۹۱ نیز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید و این آمار به معنای آشتی مردم با مطبوعات است.

نمایشگاه نشریات تخصصی، دوشنبه هفته آینده در تهران آغاز به کار می‌کند
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با بیان اینکه نمایشگاه نشریات تخصصی در دوشنبه هفته آینده در تهران آغاز به کار می‌کند ابراز داشت: از میان هزار و ۷۰۰ مجوز صادره برای نشریات تعداد ۷۱۰ مجوز برای نشریات تخصصی بوده است.

جشنواره فصلی مطبوعات باید در تمامی استانها برگزار شود
وی با بیان اینکه جشنواره فصلی مطبوعات باید در تمامی استانها برگزار شود افزود: در جشنواره فصلی داوران در طول هفته با بررسی روزنامه‌ها آثار برتر را انتخاب و در پایان هر فصل نیز با داوری آثار برتر را معرفی کنند.

محمدزاده ادامه داد: جشنواره فصلی به جشنواره سراسری مطبوعات پیوند خواهد خورد و معتقدیم که در کنار نظارت بر بایدها و نبایدها، خوبی‌ها را هم باید دید.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵ دوره تربیت مدرس روزنامه نگاری برگزار شده است افزود: در اسفندماه سال جاری در ۹ استان کشور دوره های آموزشی برگزار می‌شود و تا کنون نیز ۷۰ عنوان کتاب آموزشی با رویکرد روزنامه نگاران اسلامی منتشر شده است.

به شدت نیازمند فقه رسانه هستیم
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ افزود: امروز ما به شدت نیازمند فقه رسانه هستیم و در قرآن نیز مطالب فراوانی در خصوص اینکه چگونه باید نوشت و حرف زد آمده است که باید از آنها استفاده کرد.

محمد زاده با بیان اینکه انتشار آگهی نامه‌ها در روزنامه‌های سراسر تابع ضوابط و مقرراتی است، افزود: اگر روزنامه‌ای بخواهد برای استانی ویژه‌نامه چاپ کند باید تعداد ویژه‌نامه نیز به تعداد تیراژ روزنامه باشد که عدم رعایت این مسئله خلاف است.

وی با بیان اینکه بودجه خانه مطبوعات باید برنامه محور باشد ابراز داشت: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمادگی دارد تا جشنواره مطبوعات را در استان قم برگزار کند و قم با داشتن بیش از ۱۰۰ نشریه کشوری و بین المللی ظرفیت برگزاری جشنواره ملی و فرا ملی را دارد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ با اشاره به انجام رتبه بندی خبرنگاران گفت: این کار در دست اقداماست و تا کنون ۵۰۰ نفر از خبرنگاران رتبه بندی شده و کارت دریافت کردند و این کار از سوی هیئتی متشکل از اساتید دانشگاه و اصحاب مطبوعات صورت می‌پديرد.

۶۸ نفر در قم بیمه روزنامه نگاری و خبرنگاری هستند

وی با بیان اینکه در استان قم تعداد ۶۸ نفر بیمه روزنامه نگاری و خبرنگاری هستند، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ استان کشور سرای روزنامه نگاران دارد و اگر استان قم آمادگی خود را در این زمینه اعلام کند تا فروردین سال آینده آماده راه اندازی سرای روزنامه نگاران در قم هستیم.

جلد اول دانشنامه مطبوعات ایران تا پایان کار دولت منتشر می‌شود
محمدزاده با بیان اینکه موزه مطبوعات کشور در تهران دائمی خواهد شد افزود: ایران در عرصه روزنامه نگری و مطبوعات سابقه ۱۸۰ ساله دارد و به همین دلیل دانشنامه مطبوعات ایران در دست نگارش است و تا پایان دولت جلد اول آن آماده انتشار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdxs0f.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما