شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : 12856
هم‌زمان با دیگر کلانشهرهای جهان؛

المان میدان جهاد قم در ساعت زمین خاموش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شهرداری قم در برنامه‌ای هماهنگ با دیگر کلانشهرهای جهان و ایران، المان میدان جهاد قم را در ساعت زمین خاموش می‌کند.
المان میدان جهاد قم در ساعت زمین خاموش می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی حاج رضا، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم، با اشاره به اينكه طرح ساعت زمين"Earth Hour" از سال 2007 ميلادي براي اولين بار در كشور استراليا و توسط صندوق جهاني حيات وحش (World Wildlife Fund) اجرا گرديد، افزود: طي اين طرح، مسئولين، چراغ نقاط شاخص شهري (مانند برج ايفل در پاريس و خانه اپراي سيدني) و ساختمان هاي اداري شهر و مردم، چراغ خانه هاي خود را به نشانه صرفه جويي در مصرف انرژي و مقابله با تغييرات آب و هوايي خاموش مي‌كنند.

وي در ادامه با اشاره به استقبال كم نظير مردم سراسر جهان از اين برنامه و تبديل آن در سال بعد به يك طرح جهاني اظهار كرد: مراسم ساعت زمين در كشور ايران در روز سوم  فروردين ماه سال 1392 همزمان با سراسر دنيا با خاموش نمودن برج ميلاد و المانهاي مهم برخي از كلاشهر ها راس ساعت 20:30  الي 21:30 برگزار مي شود.

حاج رضا افزود: شهر قم به علت حضور زائران کریمه اهل بیت(س) و مهمان نوروزی از اهمیت خاصی در این ایام برخوردار است و شهرداری قم نیز، در اولین سال مشارکت خود در این طرح، المان میدان جهاد قم ـ که از نورافشانی زیادی برخوردار است ـ را از ساعت 20:30 تا 21:30 دقیقه خاموش خواهد کرد تا به مردم و مهمان نوروزی، اهمیت احترام به محیط زیست و کاستن از مصرف انرژی را یادآوری کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین اللمل شهرداری قم اضافه کرد: شهرداری قم در برنامه راهبردی خود، برای برنامه‌های بین المللی به ویژه در حوزه محیط زیست، اهمیت خاصی قائل شده است که مشارکت در برنامه ساعت زمین، شرکت در اجلاس کلانشهرهای آسیایی و تقویت ارتباط با کلانشهرهای مهم جهان، از جمله این برنامه هاست.

شایان ذکر است گزارش این اقدام متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcb0wb8.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما