کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس شورای اسلامی:

گروه‌های تندرو بزرگ‌ترین مصیبت فعلی جهان اسلام هستند

خبرگزاری تسنیم , 17 تير 1392 ساعت 8:51

قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از موسوعة الاحادیث العلویة با اشاره به مبارزه امام علی(ع) با خوارج گفت: مبارزه امام علی(ع) با خوارج امروز معنا می‌کند زیرا بزرگ‌ترین مصیبت فعلی جهان اسلام، گروه‌های تندرو و جاهل تکفیری هستند.


به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی که در مراسم رونمایی از موسوعة الاحادیث العلویة سخن می‌گفت، با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین المللی نهج البلاغه اظهار کرد: این بنیاد کار ارزنده‌ای را انجام داده است و امروز در آستانه عرضه یک محصول ارزشمند به جامعه هستیم.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه در جهان، شخصیت‌های مطرح مورد پژوهش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: شخصیت‌های اسلامی ما معصوم هستند و از سوی دیگر بهره گیری از این شخصیت‌ها، بیشتر در اسلام ممکن است لذا باید در زندگی ائمه و کلمات ایشان تحقیق کنیم و کار کارشناسی در مورد آن صورت گیرد.
 
وی افزود: امام علی(ع) در مقام ولایت تکوینی است و موجودات ذی‌روح از فیض ایشان برخوردار هستند و کار آقای دین‌پرور، کار لازمی بوده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که توسط امام علی(ع) گفته شده است و امروز هم به کار می‌آید، این فرمایش ایشان است که در مورد خوارج گفتند: من چشم فتنه را کور کردم، زیرا با افراد متعصب افراطی و نادان مبارزه کردن بسیار مشکل است.
 
وی گفت: این سخن امام علی(ع) امروز برای ما مفهوم پیدا می‌کند زیرا مبارزه با متحجران و متعصبان، با مبارزه با دیگر دشمنان فرق بسیاری دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان متعصب افراطی و جاهل در جهان اسلام، اظهار داشت: گروه‌های تکفیری و جهادی افراطی، بلای جان جهان اسلام هستند و گاهی می‌گویند: با استکبار مبارزه می‌کنیم، در حالی که بیشتر از همه مسلمان می‌کشند و این چه مبارزه‌ای با آمریکاست که این‌قدر از مسلمانان می‌کشد؟
 
وی افزود: با کدهای دقیق اطلاعاتی و امنیتی، به این نتیجه رسیده‌ایم که این گروه‌ها، یک پشت صحنه بسیار مکار و فریب‌کار دارند و همه هدایت می‌شوند و دقیق انتخاب می‌کنند.
 
وی همچنین گفت: در عراق که این کشورهای غربی با جریان‌های تکفیری جلسه داشته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که در مقابل حمایت دولت‌های غربی، سلاح‌شان را به‌روی ایران و شیعیان برگردانند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مصیبت‌های جهان اسلام، همین گروه‌های تندرو و جاهل است که دستاویزی برای قدرت‌های بزرگ شده‌اند.
 
لاریجانی تصریح کرد: ترسی که دشمنان از شیعه دارند، به‌خاطر عقلانیتی است که در تفکر شیعی است و اعتدال و عقلانیت یکی از ویژگی‌های تفکر شیعی است.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 14986

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14986/گروه-های-تندرو-بزرگ-ترین-مصیبت-فعلی-جهان-اسلام-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir