کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار قم خبر داد:

تصويب خروج قطارهای مسافربری از شهر قم

26 تير 1392 ساعت 12:40

قم نیوز: معاون عمرانی استاندار قم، گفت: خروج قطارهای مسافربری از شهر قم با توجه به ایجاد کمربند ریلی و به دنبال خروج قطارهای باربری در کارگروه توسعه استان قم به تصویب رسيد.


 به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري قم، جواد دلاوری، درجلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه توسعه استان که با حضور رئیس جمهور در قم برگزار شد اظهار داشت: اعطاي تسهیلات بانکی به هتل‌ها و واحدهای گردشگری استان از محل کمک‌های فنی و اعتباری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از مصوبات کارگروه توسعه استان قم در بخش گردشگری و زیارتی بود.

 وي افزود: در کارگروه توسعه استان قم مصوب شد، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای کمک به زیرساخت‌های پروژه‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری استان از محل منابع میراث فرهنگی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور در سال‌های ۹۲ و ۹۳ اختصاص یابد.

معاون عمرانی استاندار قم، ادامه داد: اختصاص ۴۰ میلیارد ریال جهت تکمیل موزه انقلاب، احداث بازارچه صنایع دستی، مطالعه احیای مسیر تاریخی بازار قم، مسجد جامع تا امامزاده موسی مبرقع (ع) و محیط پیرامونی آن با هدف تبدیل شدن به مسیر پیاده راه گردشگری و واگذاری بدون تشریفات اراضی با کاربری گردشگری برای اجرای طرح‌های گردشگری مورد تایید کارگروه سرمایه گذاری استان ازدیگر مصوبات کارگروه توسعه استان قم بود.

 دلاوری اضافه کرد: تکمیل سه کمپینگ، تملک و آزاد سازی پلاک‌های مجاور موزه مراجع و تعدادی از امکانات تاریخی شهر قم، احداث هزار چشمه سرویس بهداشتی در قم از سوی سازمان میراث فرهنگی، احداث هنرستان و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه گردشگری از محل فروش اراضی دولتی واگذار شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به هنرمندان صنایع دستی و فارغ التحصیلان از دیگر مصوبات بخش گردشگری و زیارت استان بود.

 معاون عمرانی استاندار قم، ابرازداشت: بحث خروج قطارهای مسافربری از شهر قم با توجه به ایجاد کمربند ریلی و به دنبال خروج قطارهای  بار بری از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه توسعه استان قم بود که مورد تصویب قرار گرفته و امیدواریم به زودی اجرایی شود.


انتهای پیام/122


کد مطلب: 15312

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15312/تصويب-خروج-قطارهای-مسافربری-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir