دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : 15580
در مخالفت با محمد علی نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان شد:

امیر آبادی: نجفی اعتقادی به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش نداشته است

قم نيوز : قم نیوز: احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی امروز در جایگاه مخالفین با کابینه پیشنهادی حسن روحانی، دست به نقد عملکرد محمد علی نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش زد.
امیر آبادی: نجفی اعتقادی به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش نداشته است
به گزارش قم نیوز، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامیٰ احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه مجلس) در مخالفت با محمد علی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک خلق حماسه سیاسی و تبریک پیروزی در انتخابات به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی! باید قبول کنیم که وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مهم و کلیدی در کشور مطرح است و تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت این وزارتخانه افزوده است.

وی با بیان اینکه مخالفتش با گزینه آموزش و پرورش به معنای مخالفت با دولت نیست، افزود: آموزش و پرورش یادگار شهیدان رجایی و باهنر است و این وزارتخانه با ۱۱ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی اهمیت بسزایی دارد که باید علی‌رغم زحمات ۸ ساله آقای نجفی در آموزش و پرورش، عملکرد ایشان را نقد کنیم.

امیرآبادی با انتقاد از عملکرد گزینه وزیر آموزش و پرورش در طرح نظام آموزشی کشور که به گفته وی با زحمات چندین ساله شهید رجایی فعال شده بود گفت: در بحث تربیتی که یک بحث مهم در آموزش و پرورش آقای نجفی چه عملکردی داشته است؛ تغییر نظام آموزشی در دوره ایشان از دوره متوسطه آغاز شد در حالی که این طرح مورد تاکید همگان بود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه در دوره وزارت نجفی حوزه تربیتی معلمان محدود شد، خاطر نشان کرد: عملکرد آقای نجفی نشان می‌دهد که ایشان اعتقادی به حوزه پرورشی در حوزه آموزش و پرورش نداشته است در حوزه ایشان بخش پرورشی کمرنگ شد و در دوره‌های بعدی حذف شد گرچه دیگران هم مقصر بوده اما چون ایشان ۸ سال وزیر بوده سهمشان بیشتر است و در حقیقت آزموده را آزمودن خطا است.

وی خطاب به نجفی گفت: در برنامه شما بحث تأمین اخلاقی دانش‌آموزان و انس آنها با قرآن دیده نمی‌شود در دوران ۸ سال وزارتخانه خود گرچه تأکید می‌کنید که با حوزه‌های علمیه در ارتباط بودید اما بگویید چند تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه و مراکز دینی داشته‌اید؛ چند بار با مراجع اعظام تقلید دیدار کرده‌اید.

امیرآبادی با انتقاد از عدم برنامه نجفی برای کیفی‌سازی مدارس دولتی خطاب به وی گفت: مردم از کجا بیاورند برای تحصیل فرزندان خود به مدارس غیرانتفاعی پول بدهند آیا نباید ما مدارس دولتی را کیفی می‌کردیم؟

وی با بیان اینکه نمی‌خواهد در مخالفت با گزینه وزارت آموزش و پرورش بحث سیاسی مطرح کند گفت: متأسفانه آقای رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش به جای یک چهره علمی و فرهنگی یک چهره سیاسی معرفی کرده است که به گفته خودش حتی یک روز در مدرسه معلم نبوده و یک مدرسه هم مدیریت نکرده جزء اینکه ۸ سال وزیر آموزش و پرورش بوده است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه نمی‌توانیم از کنار فتنه ۸۸ به آسانی عبور کنیم اظهار داشت: در فتنه ۸۸ برخی با اطلاع و با علم نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند و قانون‌شکنی خسارات سنگینی را به ملت وارد کرده‌اند و ما نمی‌توانیم از این موضوع به راحتی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه نجفی در انتخابات ۸۸ در ستاد میرحسین موسوی بوده است افزود: در ستاد انتخاباتی افراد بودن جرم نیست اما اینکه بعد از اعلام نتیجه انتخابات مدعی شود که ۱۱ میلیون رأی جا‌به‌جا شده است باید پاسخگو باشد؟ باید آقای نجفی پاسخ بدهد که چرا برخی با بیانیه‌های آنها به خیابان‌ها ریختند و به نظام خسارت وارد کرده‌اند.

امیر‌آبادی افزود: بعد از خطبه‌های مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد این بود باید پاسخ بدهند که چرا آن هزینه را به نظام وارد کرده‌اند.

آقای نجفی شما چه کاره بودید که در سال ۸۸ مراجع تقلید نامه نوشتید گرچه نوشتن نامه به مراجع تقلید جرم نیست اما وارد کردن آن اتهامات در آن نامه به نظام اسلامی درست بود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای گروهی جهت دلجویی از آسیب‌دیدگان فتنه ۸۸ خطاب به نجفی گفت لطفا بفرمایید شما چه کاره بودید که در آن زمان در مناطق مختلف حضور می یافتید و می‌گفتید که به نمایندگی از موسوی و کروبی می‌خواهید از آسیب‌دیدگان دلجویی کنید.

وی افزود: آقای نجفی در جمع کمیته ستاد آموزش و پرورش کروبی اظهاراتی داشتند که آن را در اختیار همکاران خواهم گذاشت.

امیر‌آبادی در بخش پایانی خود با طرح این سؤال از نجفی که برنامه شما برای ارتقاء فرهنگیان و ارتقاء کیفی مدارس دولتی چیست خطاب به نجفی گفت: آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد را فتنه می‌دانید یا نه آیا اصلا اعتقادی به تقلب دارید و آیا فتنه‌گران را محکوم می‌کنید.

وی افزود: آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام ۹ دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdciuwaz.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عباس
متاسفانه اطلاعات ایشان از آموزش و پرورش کافی و قوی نیست. مطالب بهتری قابل طرح بود. جلسات مجلس بیش تر شبیه میتینگ انتخاباتی دور بعد شده است. ان شا الله در ادامه وضعیت بهتری داشته باشد.