کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله امینی:

یک جنگ عقیدتی برای جوانان در جریان است

خبرگزاری فارس , 28 شهريور 1392 ساعت 12:43

قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر اینکه جوانان از نظر عقاید و اخلاق در وضعیت مطلوبی قرار ندارند گفت: اعتیاد حتی در مدارس و سنین پایین هم رخنه کرده است.


به گزارش قم‌نیوز، آیت الله ابراهیم امینی پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی در بخش فرهنگی جامعه مدرسین در زمینه توجه به آموزش و پرورش و پاسخگویی به نیازهای این نهاد فعالیت داشته‌ام.
 
وی با اشاره به اینکه در آن زمان ضرورت و نیازها بسیار زیاد بود گفت: به تدریج احساس نیاز کم شد و ارتباطات کاهش یافت.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه جوان کشور وضع مطلوبی ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه اکثر جمعیت کشور جوان هستند و باید نسبت به آنها توجه لازم را داشته باشیم گفت: باید اقدامی انجام شده و بررسی شود که جوانان اکنون در چه شرایطی قرار دارند.
 
آیت الله امینی با تاکید بر اینکه جوانان از نظر عقاید و اخلاق در وضعیت مطلوبی قرار ندارد گفت: اعتیاد حتی در مدارس و سنین پایین هم رخنه کرده است و شاهد وجود بی‌بند و باری هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان در دنیای کنونی جوانان را در یک محدوده نگه داشت افزود: با وجود ماهواره و اینترنت غربی‌ها به دنبال تثبیت کردن فرهنگ خود هستند و یک جنگ عقیدتی در جریان است.
 
امام جمعه قم با اشاره به اینکه شبهات در فضای مجازی فراوان است تاکید کرد: متاسفانه آنگونه که باید و شاید به شبهات پاسخ گفته نمی‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه جوانان از لحاظ اعتقادی و اخلاقی نیازمند راهنمایی و هدایت هستند اظهار کرد: شاهد بی‌اعتقادی در کم توجهی به نماز در بین نسل جوان هستیم که باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشید.
 
آیت الله امینی گفت: باید درباره وضعیت جوانان یک آمارگیری دقیق داشته باشیم و البته این آمارگیری نباید به گونه‌ای که خوشایند مسئولان باشد انجام شود و ما نیاز به آمار واقعی داریم تا ببینیم در چه وضعی هستیم و برای اصلاح وضع موجود چه برنامه‌ای را باید اجرا کنیم.

انتهای پیام/123


کد مطلب: 16016

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16016/یک-جنگ-عقیدتی-جوانان-جریان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir