کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش قم:

670 دانش‌آموز قمی زیر پوشش طرح پراکنده شاهد هستند

خبرگزاری فارس , 29 آبان 1390 ساعت 8:54

قم نیوز: کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 670 دانش‌آموز قمی زیر پوشش طرح پراکنده شاهد در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند.


به گزارش قم نیوز، حیدر رستمی در حاشیه همایش ستادهای شاهد و شورای مدارس شاهد که شنبه شب در سالن کوثر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش ستادهای شاهد به منظور ارزیابی عملکرد سال گذشته مدارس شاهد و ایثارگران و تقدیر از فرهنگیان موفق برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های مدارس بر اساس دستورالعمل‌های آموزشی و پرورشی در حوزه درصد قبولی در کنکور سراسری، مسابقات علمی و تحقیق و پژوهش، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید با توجه به تعطیلی پنجشنبه‌ها از دیگر محورهای این همایش محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ۱۹ مدرسه شاهد و ایثارگر در استان قم وجود دارد، گفت: ۵ هزار و ۴۷ نفر دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در استان قم مشغول تحصیل هستند.

وی به اجرای طرح پراکنده شاهد در استان قم اشاره کرد و افزود: ۶۷۰ نفر دانش‌آموز قمی زیرپوشش طرح پراکنده شاهد مشغول تحصیل هستند.

رستمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان زیر پوشش طرح پراکنده شاهد به دلایل مختلف مانند تمایز رشته تحصیلی، بعد مسافت به مدارس شاهد و ایثارگران به تحصیل در مدارس عادی پرداخته و از معلم راهنما در طرح پراکنده شاهد بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به تقسیم بندی دانش‌آموزان استان به شاهد و غیرشاهد گفت: دانش‌آموزان شاهد شامل فرزند شهید، جانباز بالای ۵۰ درصد، آزاده و دانش‌آموزان دیگر شامل فرزندان ایثارگران، رزمندگان و جانبازان زیر ۵۰ درصد مشغول تحصیل در مدارس شاهد هستند.

کارشناس مسئول امور شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مدارس شاهد و ایثارگر دارای چهار تا هشت ساعت برنامه اضافی نسبت به مدارس عادی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ستاد شاهد یادآور شد: ستاد‌های شاهد در زمینه برنامه‌های آموزشی و پرورشی و یادواره‌های شهدا و ارائه خدمات به جانبازان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 1721

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1721/670-دانش-آموز-قمی-زیر-پوشش-طرح-پراکنده-شاهد-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir