کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

مطالعه در رفتار حضرت زهرا (س) سبب دوری از هوس دنیوی می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 24 اسفند 1392 ساعت 17:11

قم نيوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: با مطالعه در رفتار حضرت زهرا (س) می‌توان از هوا و هوس‌های دنیوی دوری کرد.


به گزارش قم نيوز، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی با اشاره به وصیت‌های ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: وصیت‌های که ائمه اطهار (ع) داشته‌اند و دلیل وصیت خود را خودشان بهتر می‌دانند و علما تنها حدسیات خود را مطرح می‌کنند و حدسیات آن‌ها دلیل اصلی وصیت ائمه اطهار (ع) نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت فاطمه (س) شاید به این دلیل وصیت کردند که شب دفن شوند که با رفتار افراط گران مخالف بودند و موافق شرکت افراط گران در مراسم تشیع جنازه و نماز میت خودشان نبودند و از همین رو وصیت کردند تا در شب توسط همسرشان حضرت علی (ع) تشیع شوند.

وی با اشاره به اینکه درس‌های بزرگی می‌توان از حضرت زهرا (س) گرفت عنوان کرد: بزرگ‌ترین درسی که می‌توان از زندگی حضرت زهرا (س) می‌توان گرفت میانه روی و اقتصاد در زندگی است که باید افراط و تفریط زیادی در زندگی نداشت و بانوان باید سعی کنند تا محبت را نسبت به همسران و فرزندان در حد متعادل رعایت کنند و از هر گونه افراط و تفریطی بپرهیزند.

آیت الله مسعودی خمینی خاطر نشان کرد: زنان باید مسئله عفاف و حجاب را رعایت کنند زیرا که حضرت فاطمه (س) حتی خود را در برابر مردان نابینا می‌پوشانند تا هیچ گونه سو استفاده‌ای رخ ندهد و از همین رو زنان و دختران باید پاکدامنی را پیشه راه خود سازند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مردم باید در زندگی ائمه اطهار (ع) مطالعه کنند عنوان کرد: با مطالعه در رفتار و کردار ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) می‌توان از هوا و هوس‌های دنیوی دوری کرد و به سخنان ائمه اطهار (ع) گوش فرا داد و به آن‌ها عمل کرد تا ما نیز مانند آنان رستگار شویم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 20805

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20805/مطالعه-رفتار-حضرت-زهرا-س-سبب-دوری-هوس-دنیوی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir