کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانوان در مسیر تعالی شخصیت حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1393 ساعت 9:29

قم نیوز: مدرس موسسه آموزش عالی طلوع مهر گفت: بانوان باید شخصیت حضرت زهرا (س) را برای خود الگو قرار دهند تا مسیر رشد و تعالی را سیر کنند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری ضمن تبریک میلاد با سعادت دخت نبی اکرم (س) با اشاره به مقام این بانوی بزرگوار بیان داشت: حضرت فاطمه (س) دارای یک خلقت ویژه‌ای است تا جایی که در روایات معتبر آمده که خداوند فرموده است «زهرا را از نور خود آفریدم » و این نشان‌دهنده عظمت خلقت این بانوی بزرگ است.

وی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) تصریح کرد: فضائل معنوی این بانوی بزرگوار و کمالات ایشان بسیار ویژه است به گونه‌ای که اینگونه کمالات و فضائل از دست بشر بر نمی‌آید.

مدرس موسسه آموزش عالی طلوع مهر ادامه داد: جایگاه حضرت زهرا (س) به عنوان یک زن با توجه به کمالات و فضائلی که داشتند موجب شد که روز میلاد این بانوی بزرگوار به عنوان روز زن نام‌گذاری شود تا زنان با الگو گرفتن از مقام شامخ ایشان مسیر رشد و تعالی را سپری کنند.

ذاکری با اشاره به مهم‌ترین القاب حضرت زهرا(س) ابراز داشت: ام ابیها از مهم‌ترین القابی است که پیامبر به حضرت زهرا(س) داده است زیرا پس از فوت حضرت خدیجه (س) ایشان پرستاری و حمایت از پدر را بر عهده گرفتند.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در دوران سختی که پیامبر برای ترویج و تبلیغ اسلام تلاش می‌کرد همانند مادری از پیامبر اکرم (ص) حفاظت می‌کرد.

مدرس موسسه آموزش عالی طلوع مهر با تاکید براینکه مادر برگردن فرزندش حق دارد گفت: پیامبر با توجه به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) این حق را برخود واجب می‌دید و لقب ام‌ابیها به ایشان دادند.

وی از دیگر دلایل نام‌گذاری حضرت زهرا(س) با لقب ام‌ابیها را تلاش این بانوی بزرگوار برای حفظ و بقای اسلام دانست و عنوان کرد: ایشان در این راه تلاش بسیاری کرد و پیامبر (ص) را یاری داد.

ذاکری اذعان داشت: نباید نقش حضرت زهرا(س) را در استمرار ولایت نادیده گرفت زیرا دفاع جانانه آن حضرت از دین اسلام و نثار جان خود و فرزندش موجب شد که اکنون پس از ۱۴۰۰ سال اسلام در سراسر دنیا گسترش یابد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22110

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22110/بانوان-مسیر-تعالی-شخصیت-حضرت-زهرا-س-الگو-قرار-دهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir