?>?> قم نیوز - راه‌اندازی واحد ابن سبیل برای خدمت‌رسانی به گمشدگان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت؛

راه‌اندازی واحد ابن سبیل برای خدمت‌رسانی به گمشدگان

خبرگزاری فارس , 12 آذر 1390 ساعت 19:41

قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: واحد "ابن سبیل" برای خدمت‌رسانی به گمشدگان و در راه ماندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی راه‌اندازی شده است.


به گزارش قم نیوز، جهانبخش نجف‌زاده امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و با اشاره به برنامه‌های شهرداری در ماه محرم ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: شهرداری قم همچون سنوات گذشته برنامه‌هایی را برای این روزها در نظر گرفته است.

وی افزود: جلسات کمیته خدمات شهری و بهداشت به منظور هماهنگی و سازماندهی کامل عملکردهای ادارات عضو این کمیته برگزار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل چهار ستاد خدماتی و نظارتی در این ایام خبر داد و بیان کرد: برای کنترل دقیق موارد خدماتی از قبیل نظافت، پاکسازی معابر، شست‌وشو و... ستادهای خدماتی تشکیل شده است.

نجف‌زاده ادامه داد: استقرار تانکرهای آب به منظور استفاده از آن برای وضو، شست‌وشو و آب‌پاشی معابر و محل‌های ذبح قربانی از دیگر اقدامات شهرداری برای عزاداران است.

وی با بیان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام اظهار کرد: همچنین اقداماتی نظیر نصب پلاکارد‌ها، بنرها و سیاه‌پوش کردن سطح شهر نیز صورت گرفته و برپایی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه کنترل ترافیک نیز در این ایام جدی‌تر است، گفت: هماهنگی‌های لازم برای افزایش دوربین‌های نظارتی در راستای کنترل ترافیک راه‌های مواصلاتی توسط اداره راه و ترابری صورت گرفته است.

نجف‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بازرسی اماکن توسط اداره بازرگانی، اصناف و اماکن نیز انجام می‌شود و توزیع بروشورها و بسته‌های فرهنگی از دیگر اقدامات شهرداری در ایام محرم به شمار می‌رود.

وی در بیان دیگر اقدامات تصریح کرد: آمادگی اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی برای خدمات‌رسانی ویژه و افزایش کارکرد واحد «ابن سبیل» برای خدمات به گمشدگان و در راه ماندگان هم از دیگر برنامه‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: برنامه‌هایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی پیش‌بینی و هماهنگی‌هایی با مجموعه‌های امدادی و امنیتی شده تا به صورت آماده باش کامل در نقاط پر ازدحام و حساس به ویژه هسته مرکزی شهر حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در این خصوص آموزش‌های ایمنی و بهداشتی به متولیان برگزاری مراسم‌های مذهبی داده شده و همچنین به مساجدی که تجهیزات ایمنی ندارند به صورت رایگان کپسول آتشنشانی اهدا می‌شود.

نجف‌زاده از برپایی ستاد گمشدگان خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر سازمان بهزیستی به منظور افزایش امنیت زائران، شهرداری نیز ستاد گمشدگان ایجاد می‌کند.

معطر شدن فضای شهر با گلاب و اسپند در روز عاشورا
معاون خدمات شهری شهرداری قم معطر کردن فضا توسط اسپند و گلاب، تغییر رنگ آب‌نماهای سطح شهر در ظهر عاشورا، توزیع زیرانداز و مهر توسط مناطق مختلف شهرداری را از دیگر اقدامات در این ایام برشمرد.

وی ابراز کرد: همچنین خدمات ویژه رایگان برای هیئت‌های مذهبی در خصوص بهره‌برداری از تمام پرتابل‌های سطح شهر در ایام محرم در نظر گرفته شده است.

نجف‌زاده خواستار توجه به نظافت و پاکیزگی شهر توسط عزاداران شد و بیان کرد: با توجه به ورود دسته‌های عزادار به حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، عزاداران به منظور حفظ شئونات این اماکن قبل از هرگونه ذبح و قربانی موضوع شست‌وشو را مورد نظر قرار دهند و در صورت نبود امکانات با شماره ۱۳۷ تماس گرفته تا تانکرهای آب شهرداری در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: متولیان ایستگاه‌های صلواتی نباید اجازه دهند، زباله‌ها در سطح شهر و معابر پراکنده شوند و پاکیزگی و نظافت را در نظر گرفته و آلودگی را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 2257

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2257/راه-اندازی-واحد-ابن-سبیل-خدمت-رسانی-گمشدگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir