کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تربیت نیرو برای تبلیغ اسلام اساسی‌ترین کار امام باقر (ع) بود

خبرگزاری تسنیم , 11 ارديبهشت 1393 ساعت 16:15

قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:امام محمد باقر(ع) تاسیس مدرسه، تربیت نیرو و کادرسازی در مکتب شیعه، اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کردند و این اقدام از مهم‌ترین و شاخص‌ترین کارهای برجسته این امام(ع) بود.


به گزارش قم نیوز، آیت الله ابوالقاسم علیدوست با اشاره به نقش امام محمد باقر (ع) در احیای اسلام ناب و مکتب تشیع اظهار کرد: امام محمد باقر (ع) با توجه به اقتضائات زمانی که در دوران حیات داشتند بهترین کاری که انجام دادند تاسیس مدرسه و تربیت کادر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بعد از حدود ۱۳۰۰ سال بهترین کاری که حضرت انجام دادند تاسیس مدرسه اسلامی و تربیت نیرو بود، افزود: نگاه امام محمد باقر (ع) فرازمانی، فرامکانی، نامحدود، جاودان، جهانی و جامع بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ۵ رویکرد امام محمد باقر (ع) در احیای اسلام ناب و اصیل تصریح کرد: آن حضرت در گام نخست آنچه از معارف اصیل اسلامی قرآن و پیامبر اکرم (ص) رسیده بود را تبیین کردند.

وی با اشاره به اینکه دومین کار بزرگ امام (ع) تکمیل معارف اصیل بود گفت: تا آن زمان بیان نشده بود یا مبهم وکلی بود را تکمیل کردند همچنین در گام بعدی آموخته‌های مردم تصحیح کردند.

آیت الله علیدوست بیان کرد: در دوران امام باقر (ع) به خاطر انحرافاتی که از اسلام اصیل صورت گرفته بود و معارف دچار تحریف شدند این دیدگاه‌ها ر ا تصحیح کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در زمان حیات امام محمد باقر (ع) آموزهای دینی به حدی تحریف شده بود که جبر جای اختیار انسان را گرفت و هر فرد فاسق و فاجری مثل حکام وقت جای امام معصوم را گرفته بودند امام باقر (ع) با تربیت نیرو در مکتب شیعه اسلام ناب را ترویج و تبلیغ کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم از دیگر کارهای امام باقر (ع) را تهذیب برشمرد و اظهار کرد: امام محمد باقر (ع) اسوه تقوا و پاکی بود و تهذیب جامعه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادند.

وی تعلیم و تربیت کادر مناسب را مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار امام باقر (ع) خاطرنشان کرد: تاسیس مدرسه و تربیت نیرو و کادرسازی در کنار مسائل گفته شده از مهم‌ترین و شاخص‌ترین کارهای برجسته این امام همام بود.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22608

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22608/تربیت-نیرو-تبلیغ-اسلام-اساسی-ترین-کار-امام-باقر-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir