کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترویج فرهنگ کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان است

خبرگزاری فارس , 16 ارديبهشت 1393 ساعت 19:00

قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان است.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در مراسم بزرگداشت مقام استاد شهید مطهری و گرامیداشت هفته آموزش که در دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران برگزار شد اظهار کرد: امام راحل مقام معلم را شایسته شهید مطهری می‌دانست و به همین منظور خصوصیات علمی، دینی و اخلاقی این شهید بزرگوار باید الگوی همه جوانان ایران زمین باشد.

وی حرکت شهید مطهری در مسیر انبیاء و صراط مستقیم، اعتدال را مود توجه قرار داد و تصریح کرد: ایشان با هرگونه افراط گری، تحجر و تندروی که به شکل ناصحیح از دین اسلام برداشت می‌شد مخالفت می‌کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه شهید مطهری به فعالیت‌های فرهنگی و دینی اشراف کاملی داشت خاطرنشان کرد: همین اخلاص در عمل و مبارزه آشکار با گروهک‌های معاند نظام موجب شد تا دشمنان اسلام ایشان را به شهادت برسانند.

وی با توجه به اهمیت و جایگاه اعتدال در دین و جامعه افزود: آنچه در اسلام همواره مورد تأکید بوده است اعتدال است، همانگونه که پیامبران و ائمه اطهار ما هم به آن اشاره و تأکید داشتند و آن را ترویج می‌کردند.

بنایی افزود: در هیچ نقطه‌ای از تاریخ سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آن حضرت موردی را یافت نمی‌کنید که از اشخاص و افرادی که از مسیر اعتدال خارج شده‌اند تأکید و حمایت کنند بلکه بر عکس همیشه افراط و تفریط را مذمت می‌کردند.

وی با اشاره به بهره مندی جوانان و دانش آموزان از آثار و افکار استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: آنچه که ما می‌توانیم از این معلم بزرگ درس بگیریم این است که یادداشت‌ها، تألیفات و افکار شهید مطهری را سر لوحه کار خود قرار دهیم و ادامه دهنده راه ایشان در زمینه‌های علمی و عملی و اخلاقی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی با اشاره به جایگاه اشتغال در جامعه خاطرنشان کرد: باید کارآفرینی را ترویج دهیم و بسترهای مناسب برای کارآفرینان را فراهم سازیم تا اشتغال زایی ایجاد و نیروهای متخصص تحویل جامعه دهیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون به لطف خدا استان قم در مدار توسعه قرار گرفته و جوانان برومند استان باید با درک موقعیت، جایگاه رفیع خود را به اثبات برسانند.

بنایی افزود: جوانان قمی با یادگیری مهارت و تخصص می‌توانند در پیشرفت و توسعه استان نقش بسزایی داشته باشند و شاهد شکوفایی و رونق در عرصه کسب و کار و همچنین اشتغالزایی برای سایر جوانان باشند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22855

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22855/ترویج-فرهنگ-کارآفرینی-زمینه-ساز-اشتغال-جوانان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir