پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : 22958

بیماران تالاسمی، زیرپوشش بهزیستی قرار گیرند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیماران تالاسمی باید جزو معلولان جامعه حساب شوند و مانند آنان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گیرند.
بیماران تالاسمی، زیرپوشش بهزیستی قرار گیرند
به گزارش قم نیوز، ˈاحمد امیرآبادی فراهانیˈ روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی تالاسمی در فرهنگسرای جوان قم، اظهار داشت: این مساله نکته بسیار مهمی است، لذا باید در راستای تحقق آن پیگیری ها و تلاش های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تالاسمی از جمله بیماری های خاص به شمار می رود، افزود: باید با قرار دادن افراد مبتلا به این بیماری در ردیف معلولان برای آنها شرایط استفاده از مزایایی که قانون گذار برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داده را فراهم کنیم.

نماینده قم با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر بین انجمن تالاسمی و همچنین مسوولان استان،خاطر نشان کرد: بدون شک انتقال مشکلات بیماران تالاسمی به مسوولان به وسیله انجمن تاثیر زیادی در رفع هر چه سریعتر آن دارد.

امیر آبادی همچنین با بیان اینکه هم اکنون درمان بیماران تالاسمی تقریبا رایگان است، افزود: با این همه این بیماران برای تامین برخی هزینه های آزمایشگاهی خود با مشکل روبرو هستند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین با تمجید از خیران و نیکوکاران قم به خاطر انجام کارهای بزرگ در راستای رفع مشکلات مالی بیماران،خاطرنشان کرد: بدون شک توان بخش خصوصی و خیران به خاطر درخواست هایی که از آنها از جانب دستگاه های مختلف مانند آموزش و پرورش و آموزش عالی برای کمک به ساخت مدارس و دانشگاه ها می شود، جوابگوی تامین همه نیازهای مالی بیماران نیست.

وی با اشاره به ضرورت ورود دولت به این مساله خاطر نشان کرد: دولت باید با طرح ریری و اجرای یک برنامه منظم و منسجم اقدامات لازم را برای رفع معضلات مالی بیماران انجام دهد.

لازم به ذکر است،هیجدهم اردیبهشت ماه روز جهانی تالاسمی است، و این مراسم به همین مناسبت از سوی انجمن تالاسمی قم ترتیب یافته

بود.

۱۸۵ بیمار تالاسمی در استان یک میلیون نفری قم زندگی می کنند.

تالاسمی ماژور یکی از بیماری های خونی است که به صورت مادرزادی از پدر و مادر ناقل مبتلا به تالاسمی مینور به فرزندان به ارث می رسد.

این بیماری همچنین از نظر شدت بیماری به دو نوع ماژور و مینور تقسیم می شود، و در نوع ماژور نیاز به تزریق مرتب خون و تزریق آمپول تنظیم کننده میزان آهن خون ، به نام دسفرال به صورت زیرجلدی است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfc1d0.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما