قم نيوز : قم نیوز:مراسم مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال ‌احمردر قم با حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمیعت هلال احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، مدیر کل بهزیستی قم، مجموعه مدیریت بحران استانداری قم برگزارشد.
مانور بزرگ امدادی اعضا کانون غنچه‌های هلال ‌احمر در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال ‌احمردر قم با حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمیعت هلال احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، مدیر کل بهزیستی قم ، مجموعه مدیریت بحران استانداری قم برگزارشد.

محمد بابایی در این مراسم با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مانور اظهار کرد : برگزاری اینگونه برنامه ها می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ نوعدوستی و همیاری در بین کودکان باشد.

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمیعت هلال احمر بر ضرورت نهادینه کردن و برگزاری اینگونه مانور ها در سایر استانها نیز تاکید کرد و افزود:تشکیل کانون غنچه های هلال ‌احمردر مهد کودک های استان قم یک اقدام بسیار مناسب است و امیدواریم این امر در سایر استانها نیز رواج داشته باشد.

وی تداوم اینگونه برنامه های امدادی را در مهد کودک ها خواستار شد و گفت: ما در این خصوص آمادگی همکاری با نهاد ها و ارگانهای مختلف هستیم.

همچنین در این مراسم محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز ترویج فرهنگ امدادی را از اولویت برنامه های هلال احمر قم در سال جاری دانست و اظهار کرد:در زمینه ترویج فرهنگ امدادی سالهای گذشته برنامه های خوبی پیش بینی شد و این امر در سال جاری نیز با شدت دنبال می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه فعالیت های خود امدادی میتواند زمینه ساز بسیاری از فعالیت های دیگر باشد عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ خود امدادی صورت گرفته است، تشکیل کانون غنچه های هلال احمر است.

رضا سلیقه نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۸۲ مهد کودک در قم ادامه داد: بیش از ۹۲ درصد مهد کودک های قم تحت پوشش برنامه های کانون غنچه های هلال احمر هستند.

مدیر کل بهزیستس قم با بیان اینکه مجموعه هلال احمر در زمینه تشکیل کانون غنچه های هلال احمر بسیار خوب عمل کرده است تصریح کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای نیز بین بهزیستی و جمعیت هلال احمر شکل گرفته تا آموزش امداد و کمک های اولیه در مهد کودک ها مدنظر قرارداده شود.

این مانور به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر با همکاری مهدکودک‌های تحت پوشش کانون غنچه‌های هلال‌احمر برگزار شد، ضمن اینکه برخی دستگاههای استان نیز در برگزاری این مانور همکاری داشتند.

وجه تمایز این مانور با مانورهای سراسر کشور (کودکان ۴ تا ۶ سال) در این است که کلیه امور مربوط به مانور توسط اعضاء کانون غنچه‌های هلال‌احمر انجام شد و مربیان فقط ناظر عملکرد انها بودند.

حدود ۹۰ نفر از اعضاء کانون غنچه‌های مهدکودک‌های جامعه‌الزهرا (س)، حسنا، متین، صبا و ملائک به عنوان عمل‌کننده در این مانور بزرگ بودند و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر غنچه از مهدکودک های استان حضور داشتند.

از اهداف برگزاری این مانورایجاد فضایی مناسب برای آشنایی مدیران و مربیان مهدهای کودک با عملکرد جمعیت هلال‌احمر، آشنایی کودکان عضو جمعیت هلال‌احمر با سایت امدادی و عملکرد امدادگران، تربیت امدادگرانی آینده‌ساز ، نهادینه سازی فرهنگ نوعدوستی و تأمین سلامت انسان‌ها است.

در این مانور عملیاتی همچون نجات در تصادفات جاده ای، اطفاء حریق،حمل مصدوم و بانداژ به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6mnu.49new15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما