کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهم ترین چالش زیست محیطی قم آلودگی هوا است‌

خبرگزاری تسنیم , 31 ارديبهشت 1393 ساعت 18:06

قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:مهمترین چالش زیست محیطی در استان قم، آلودگی هوا و انتشار ریزگردها و گرد و غبار است.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی استان اظهار کرد: مهمترین چالش زیست محیطی در استان قم، آلودگی هوا و انتشار ریزگردها و گرد و غبار است.

وی با اشاره به خشک شدن دو تالاب حوض سلطان با ۳۷ هزار هکتار و دریاچه نمک با ۲۱۰ هزار هکتار و عدم توجه مسئولان امر نسبت به این معضلات تصریح کرد: عدم تامین حقابه‌ها و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه در استان قم، استان‌های مرکزی کشور را به شدت مورد تاثیر قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم وجود واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده در محورهای مواصلاتی و پیرامون شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مردم و مسئولان به ویژه صاحبان صنعت باید نسبت به رعایت معیارها، ضوابط و استانداردهای زیست محیطی احساس تکلیف و مسئولیت داشته باشند.

وی بر ضرورت تجمیع و انتقال واحدهای صنعتی آلاینده به شهرک‌های صنعتی تخصصی تاکید کرد و گفت: ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، هدررفت ۸۱ درصد فاضلاب و تولید روزافزون زباله و نخاله در استان و عدم استفاده مجدد و بازیافت آن‌ها، تحمیل هزینه‌های گزاف به جامعه و مردم است.

رکنی با بیان اینکه تعدی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و بی‌توجهی به حفظ و حراست از محیط زیست، شرایط آب و هوایی استان قم را در سده‌های گذشته به میزان قابل توجهی تغییر داده است، تصریح کرد: عدم حفاظت از زیستگاه‌ها و تنوع زیستی استان، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری را تسریع کرده و موجب افت کیفیت محیط زیست می‌شود که باید با همکاری و همراهی مسئولان و مشارکت فعال آحاد مردم در راستای بهبود امور زیست محیطی و ساماندهی هوشمندانه آن گام‌های اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 23613

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/23613/مهم-ترین-چالش-زیست-محیطی-قم-آلودگی-هوا-است

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir