کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه‌ها امر به معروف را از مهجوریت خارج کنند

10 خرداد 1393 ساعت 10:24

قم نیوز: عضو خبرگان رهبری بر لزوم تلاش رسانه‌های جمعی به منظور خروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از مهجوریت و غربت تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسن ممدوحی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در شرع مقدس و نیز قانون اساسی اظهار داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تا حدی در جامعه مورد مهجوریت و غربت واقع شده که برای خروج از این وضعیت و رسیدن به وضعیت مطلوب، رسالت مهمی بر عهده رسانه‌های جمعی قرار دارد.

وی همچنین افزود: طبق آیات و روایات اگر در جامعه‌ای مردم امر به معروف و نهی از منکر نکنند بدترین افراد بر آنان مسلط خواهند شد، بنابراین همه به ویژه رسانه‌ها و نیز دستگاه‌های مرتبط فرهنگی باید در این قضیه ورود جدی داشته و به وظیفه دینی و انقلابی خود به درستی جامه عمل بپوشانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با انتقاد از وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: بی‌شک بدون وجود یک نگاه و راهبرد اصولی نمی‌توان به اهداف کامل در عرصه نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در کشور دست یافت.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که صرف برخوردهای فیزیکی شدید در این خصوص، چاره‌ساز نیست، و ما باید از طریق فرهنگ‌سازی مناسب مشکل عفاف و حجاب را برطرف کنیم.

آیت‌الله ممدوحی همچنین بر نقش مهم و کلیدی رسانه ملی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور تاکید کرد و افزود: صدا و سیما باید با ساخت فیلم‌های متناسب با آداب شرع و بیان زندگی افرادی که از ناهنجاری‌ها صدمه دیده‌اند در این زمینه اطلاع رسانی کرده و با دعوت از کارشناسان، راهکارهای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را تبیین کند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 23841

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/23841/رسانه-ها-امر-معروف-مهجوریت-خارج-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir