کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سایت کنگره آیت الله آصفی رونمایی شد

خبرگزاری ايرنا , 25 خرداد 1393 ساعت 19:29

قم نیوز: با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سایت کنگره آیت الله محمد مهدی آصفی رونمایی شد.


به گزارش قم نیوز، دبیر علمی کنگره بررسی شخصیت، آثار و اندیشه های آیت الله آصفی، روز شنبه در این آیین اظهار داشت: در این سایت به معرفی شخصیت علمی و دینی این استاد برجسته و آثار و تالیفات وی پرداخته شده است.

محمد جواد صاحبی گفت: شخصیت آیت الله آصفی برای آگاهان و محققان شخصیت بارزی است و ایشان از شخصیت های بزرگی هستند که در حوزه های علمیه نجف و ایران حضور داشته اند.

دبیر علمی کنگره بررسی شخصیت، آثار و اندیشه های آیت الله آصفی،ادامه داد: در این سایت ۲۰۰ مقاله، کتاب و سخنرانی در دو بخش فارسی و عربی بارگزاری شده است.

وی بیان داشت: دربخش عربی مباحث فقهی، کلامی، تفسیری و تاریخی، سیاسی و اقتصادی و در بخش فارسی ترجمه کتب و آثار علمی مورد بررسی قرار گرفته است.

صاحبی، با اشاره به جایگاه علمی آیت الله آصفی گفت: اندیشه سیاسی ایشان توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و جمعی از اساتید برجسته تدوین و تهیه شده است که به زودی به چاپ می رسد.

وی افزود: همچنین بخش مهمی از زندگی ایشان توسط خویشاوندان نزدیکش جمع آوری شده است که در این سایت به زودی بارگزاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بررسی شخصیت آثار و اندیشه های آیت الله محمد مهدی آصفی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه المصطفی(ص) و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اواسط سال جاری برگزار خواهد شد.

محمدمهدی آصفی در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در عراق متولد شد و تحصیلات حوزوی خویش را در نجف و ایران ادامه داد.

وی حدود ۳۰ سال در کادر رهبری حزب الدعوه عراق بود و مدتی است که از این حزب به دلائلی بیرون آمده است.

او ˈموسسه خیریه امام باقرˈ را تاسیس کرده است و ایجاد مجتمع های مسکونی برای ایتام در قم و ۲۲۰ واحد مسکونی برای کمک های مادی و معنوی به مؤمنین در داخل عراق و داخل کشور افغانستان، از دیگر فعالیت های او می باشد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24488

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24488/کنگره-آیت-الله-آصفی-رونمایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir