کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در مدارس قم

خبرگزاری فارس , 3 تير 1393 ساعت 12:00

قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از اجرای طرح تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در مدارس قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محسن پورگلیان با اشاره به ۲۰ پروژه نیمه‌تمام مدرسه‌سازی اظهار کرد: دولت بودجه لازم برای تکمیل این پروژه‌ها را ندارد، بنابراین نیازمند مشارکت خیران هستیم تا پروژه‌‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قراردادی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث پروژه‌ای منعقد شده بود، ولی به دلیل آنکه دولت توان ادامه پروژه را نداشت، پروژه متوقف شد و اکنون برای تکمیل پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌ای در منطقه پردیسان گفت: این پروژه دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۵۰۰ میلیون تومان نیز دولت برای آن هزینه کرده، ولی به دلیل عدم توان مالی دولت، پروژه متوقف شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از سوی خیران گفت: در قانونی که مجلس تصویب کرده، پروژه‌ای که حداقل ۳۰ درصد از تکمیل آن باقیمانده باشد، خیر می‌تواند آن را تکمیل کند و بر اساس نام مورد علاقه خود آن را نامگذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: احمد گیوه‌چیان در نظر دارد یکی از مدارس راهنمایی که در منطقه پردیسان واقع شده را تکمیل کند، البته برای تکمیل این پروژه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که خیر تعهد کرده که تامین اعتبار کند.

پورگلیان یادآور شد: پروژه دارای ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع زمین و ۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع زیربنا بوده و ساختمان اصلی آن با مساحت ۲ هزار و ۱۹۴ مترمربع دارای ۷۵۵ مترمربع سالن ورزشی و ۱۲ کلاس است.

وی خاطرنشان کرد: این چهارمین مدرسه‌ای است که حاج احمد گیوه‌چیان احداث می‌کند، حاج علی گیوه‌چیان پسر و فخری برقعی همسر وی نیز از جمله خیرین مدرسه‌ساز هستند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24690

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24690/اجرای-طرح-تکمیل-پروژه-های-نیمه-تمام-مدارس-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir