کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران كشور:

خودباوری در پژوهش باید نهادینه شود

خبرگزاری ايرنا , 21 آذر 1390 ساعت 11:57

قم نیوز: مدیرحوزه های علمیه خواهران كشور گفت: خودباوری در پژوهش باید درمیان طلاب بویژه بانوان طلبه نهادینه شود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در دیدار مسئولان پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: بانوان طلبه باید از ابتدای آموزش تا فارغ‌التحصیلی با شیوه‌ها، مسیر و ابزار‌های مناسب تحقیق آشنا و تحقیق در میان ‌آنها نهادینه شود.

وی سرمایه‌گذاری و پشتیبانی طلاب در مسیر پژوهش را موجب ایجاد انگیزه و هویت برای پژوهشگران خواهر برای ورود به عرصه پژوهش دانست و گفت: پژوهش یكی از مهمترین اركان حوزه‌های علمیه است كه احیا كننده و منشا بسیاری از امور می باشد.

جمشیدی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تحول در حوزه‌های علمیه اشاره كرد و افزود: حوزه باید به جایگاهی برسند كه بتوانند پاسخ‌گوی سوالات و نیازهای نو در دنیا باشند.

وی هموار كردن مسیر و نقش‌آفرینی در پاسخ‌گویی به نیازهای دنیا را یكی از اصلی‌ترین وظایف حوزه‌های علمیه خواهران دانست و خاطرنشان كرد: اگر روش و فرهنگ پژوهش را به همراه ابزار آن در بخش‌های مختلف ترسیم كنیم و زمینه‌های دست‌یابی به این ابزار را هموار سازیم، نتیجه بسیار عظیمی را متوجه خود ساخته‌ایم.

وی افزود: ظرفیت بسیار عظیم ده‌ها هزار خواهر طلبه فرهیخته مشغول به تحصیل و فارغ‌التحصیل در كل كشور باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 2529

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2529/خودباوری-پژوهش-باید-نهادینه-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir