کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عید سعید فطر عید حقیقی و واقعی است

خبرگزاری مهر , 6 مرداد 1393 ساعت 16:39

قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: عید سعید فطر یکی از دو عید حقیقی و واقعی مسلمانان است و ویژگی‌های مطرح شده در آن نیز منحصر به فرد است.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم  ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر با بیان این که یکی از اعیاد رسمی و معتبر در شریعت اسلامی، عید فطر است، اظهار داشت: ما دو توحید داریم که به طور رسمی از آنها نام برده شده و عید سعید فطر و عید قربان آن دو توحید است و بقیه اعیاد به جهت شادی و خوشی ملت مسلمان است و عید به معنای واقعی عید فطر و قربان است.

وی بیان داشت: انسان در ماه رمضان به مدت یک ماه در حال روزه داری و امساک از خوردن و آشامیدن و تعبد بوده و در این ایام توانسته ارتباط خود با خدا را تقویت کند و بار سنگین گناه خود را از بین ببرد و روح خود را جلا دهد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: هنگامی که انسان می‌خواهد از این حالت خارج شود، این بهترین حالتی است که برای یک روزه دار پیش می‌آید و عید سعید فطر عید حقیقی و واقعی است و ویژگی‌های مطرح شده در این روز منحصر به فرد است.

پایان ماه رمضان خداوند را بزرگوار بشمارید و تکبیر بگویید‏

وی عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۸۵ سوره بقره می‌گوید هنگامی که ماه رمضان به پایان رسید خداوند را بزرگوار بشمارید و تکبیر بگویید‏، انسان توفیق بزرگی داشته که توانسته در این ماه روح خود را صفا بخشد.

حجت الاسلام یوسفی مقدم تصریح کرد: خداوند لطف بزرگی به ما عنایت کرد که توفیق روزه داری را به ما نصیب کرد و دادن زکات فطریه نیز توجه خداوند است که در پایان ماه رمضان داده می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: توجه به فقیران در ماه رمضان عنایت دیگر خداوند است و در آیات ۱۴ و ۱۵ ذکر شده عید فطر برای رضای خدا است.

نماز عید فطر به شکرانه یک ماه عبادت و اطاعت خداوند است

وی اضافه کرد: نماز عید فطر به شکرانه یک ماه عبادت‏، بندگی و طاعت خداوند صورت می‌گیرد و در آن خداوند را شکر می‌کنیم.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ابراز داشت: در سوره اعلی به نماز عید فطر اشاره دارد و در ماه رمضان بعد از یک ماه روزه داری انسان پاک می‌شود و دلش لطیف و ظریف شده و صفا می‌یابد و از گناه زدوده می‌شود و با روحیه رستگاری به اقامه نماز عید فطر می‌پردازد.

وی بیان کرد: شایسته است در نماز عید فطر شرکت کنیم و به شکرانه این نعمت بزرگ خداوند را شکر و سپاسگزاری کرده از این که توفیق روزه داری داشته‌ایم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 25739

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/25739/عید-سعید-فطر-حقیقی-واقعی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir