دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 25939

اساسنامه جدید خانه مطبوعات قم رونمایی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از تدوین اساسنامه جدید خانه مطبوعات و ایجاد تحولاتی در دوره جدید خبر داد.
اساسنامه جدید خانه مطبوعات قم رونمایی می‌شود
به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان ظهر دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در قم با اشاره به اصلاحاتی که در اساسنامه خانه مطبوعات صورت گرفته اظهار داشت: اساسنامه جدید به زودی رونمایی شده و مبنای انتخابات این تشکل قرار می گیرد.

وی با اشاره به ضعف هایی که در اساسنامه قبلی وجود داشت افزود: با تغییر روال، خانه مطبوعاتی قوی تر خواهیم داشت.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: در نظر داریم پس از شکل گیری خانه مطبوعات جدید آن را به صورت جدی حمایت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های اساسنامه جدید ادامه داد: با این اساسنامه مطبوعاتی‌ها و خبرنگاران در قم پالایش شده و تنها کسانی که واقعا درگیر کار هستند، از خدمات بهره می‌گیرند.

توکلیان اجرا شدن اساسنامه جدید را موجب حرفه‌ای تر شدن فضای مطبوعات در قم و برطرف شدن بسیاری از نواقص کنونی دانست.

وی با اشاره به ضعف‌هایی که در برخی مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی وجود دارد ابراز داشت: نکته مهم این است که نباید خودمان یا محله و منطقه خودمان را در نظر بگیریم. خبرنگار و رسانه باید نگاهش به تمام شهر باشد و در راستای منافع همه مردم گام بردارد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به وظایف ارشاد در حمایت از مطبوعات اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما این است که رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد قم از لحاظ اداری پایین است که این موضوع دست ما را برای به کارگیری نیروی انسانی توانمند در بخش های مختلف بسته است.

وی افزود: تلاش ما در این دوره ارتقای رتبه اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم است تا بتوانیم با ظرفیتی متناسب با پایتخت تشیع در حوزه فرهنگ و هنر وارد عرصه شویم.

توکلیان به نقش خانه مطبوعات در کمک به ارشاد در حمایت از خبرنگاران اشاره کرد و عنوان داشت: اگر خانه مطبوعات در این عرصه قوی تر عمل می‌کرد، بخشی از محدودیت‌های کنونی قابل چشم پوشی بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchwwni.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما