کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی بساط ظلم و استبداد غربی‌ها را ریشه‌کن کرد

خبرگزاری تسنیم , 5 مهر 1393 ساعت 19:38

قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی با پیروزی خود بساط ظلم و استبداد و استکبار کشورهای غربی را ریشه‌کن کرد.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری همدانی ‌در دیدار جمعی از خواهران طلبه حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی، با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های علم و دانش اظهار کرد: پیش از انقلاب خانم‌های جامعه به دو دسته غرب‌گرا و خانه‌نشین تقسیم می‌شدند که گروه نخست از خانم‌ها در راستای اهداف غرب حرکت می‌کردند و غرب گرا بودند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ثمره انقلاب برای زنان جامعه ایران، بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی زنان جامعه ما توانستند در زمینه‌های مختلف استعداد‌های خود را بروز دهند و در زمینه علم و دانش و ورزش به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کنند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: اسلام تاکید دارد تا زنان و مردان در تحصیل علم و دانش قدم بردارند، من شغلی پر برکت‌تر و بهتر از طلبگی سراغ ندارم و شما طلبه‌ها باید خدا را بابت این شغل شکرگزار باشید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند خداوند کسانی که در راه علم ودانش قدم برمی دارند، دوست دارد و فرشتگان بال‌های خود را برای کسانی که به تحصیل علم و دانش می‌پردازند می‌گسترانند.

وی با اشاره به راه‌های موفقیت در کارو زندگی اظهار کرد: نخستین کار برای رسیدن به موفقیت اخلاص است؛ سعی کنید تاکاری که انجام می‌دهید برای خدا و اهل بیت (عج) باشد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: تلاش کنید تا در زندگی و کارتان نظم داشته باشید و کارهای خود را با نظم انجام دهید تا به موفقیت برسید.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی از راه‌های موفقیت در طلبگی همت بلند است شما باید تلاش کنید تا همت داشته باشید در کار و درستان اراده قاطع و جدیت داشته باشید چون هیچ کاری با سستی به سرانجام نمی‌رسد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت درس صرف و نحو در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: شما طلبه‌ها باید صرف و نحو را با جدیت بخوانید چون اساس و پایه طلبگی این دو درس است.

وی تصریح کرد: ادبیات از اصول مهم طلبگی است و باید بر ادبیات تمرکز کنید و به خوبی آن را فرابگیرید چون قلم و بیان به ادبیات نیاز دارد و یک عالم خوب باید بیان و قلم شیوایی داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: خروجی دانشگاه‌ها از حوزه‌های علمیه بیشتر است و اساتید زیادی ثمره دانشگاه‌های ما هستند اما حوزه‌های علمیه عالم و مجتهد کمی به جامعه تحویل می‌دهد که علت آن سختی درس‌های حوزه و فقه و اصول است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به سفر خود به شهرستان ارومیه گفت: سفری که من به شهرستان ارومیه داشتم برایم افتخار آمیز است این شهرستان دو عالم دارد که آیت الله حسنی و آیت الله قریشی بوده که از عالمان انقلابی مبارز و نمونه هستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت اخلاق اظهار کرد: شما طلبه‌ها باید در کنار فقه و اصول به اخلاق توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشید.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود بساط ظلم و استبداد و استکبار کشورهای غربی را ریشه‌کن کرد؛ باید توجه داشت که از اهداف غرب این بوده که کشورهای اسلامی و عربی خاورمیانه نظیر مصر، تونس، لیبی انقلاب‌هایشان به پیروزی نرسید و مستقل نشوند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: مکتب اسلام مکتب مبارزه است و باید با درک صحیح این مکتب در برابر ظلم ایستادگی کرد ما باید همیشه هوشیاری و استقامت داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توجه به امام زمان (عج) در جامعه دینی تصریح کرد: شما طلبه‌ها سعی کنید تا همیشه به یاد امام زمان (عج) باشید و با فراگیری علوم دینی از سربازان امام زمان (عج) باشید.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام زمان می‌دانست و مقام معظم رهبری هم همواره به این نکته تاکید دارند.

انتهای پیام/ 130


کد مطلب: 27064

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27064/انقلاب-اسلامی-بساط-ظلم-استبداد-غربی-ها-ریشه-کن

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir