کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

کنگره جهانی ضدتکفیر نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی است

خبرگزاری تسنیم , 4 آذر 1393 ساعت 16:55

قم نیوز: رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزاری کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» را گامی موثر در مقابله با افراطی‌گری دانست و گفت: امیدواریم این اقدام نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی باشد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی برگزاری کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام را کاری ابتکاری و نو دانست و اظهار کرد: ‌آیت‌الله مکارم شیرازی در این‌گونه مسائل ابتکار و ذوق خاصی دارند امیدواریم این اقدام نقطه عطفی برای تقریب مذاهب اسلامی باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: استقبال از این همایش خیلی خوب بود و مهمانان متنوع بودند و از همه جا آمده بودند.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره یک ضرورت در جوامع اسلامی بود افزود: جمهوری اسلامی در این زمینه پیشتاز شد و این مسئله امر مهمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: برای داعشی‌ها و تکفیری‌ها شیعه و سنی فرقی ندارد آن‌ها غیر خود را مسلمان نمی‌دانند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: این‌ها نه مسلمانند نه از اسلام چیزی می‌دانند، دسته چندمی‌های آن‌ها افرادی فریب خورده و بدبخت‌اند که از نقاط مختلف جهان تحت پرچم داعش جمع شده‌اند و قربت الی‌الله به جهنم می‌روند در حالی‌که فکر می‌کنند کار خوبی انجام می‌دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: کجا اسلام اجازه می‌دهد بی‌گناهان، زنان، کودکان و افرادی که دخالت در هیچ مسئله‌ای ندارند را این‌طور قتل عام کنند و بکشند؟

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به برگزاری کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» افزود: این کار لازم بود و انشاء‌الله ادامه پیدا کند چون بهترین کار برای جلوگیری از فعالیت‌های این‌ها از بین بردن ریشه عقیدتیشان است.

وی تصریح کرد: البته نیروی نظامی لازم است و اگر فتوای آیت‌الله سیستانی در فعال‌کردن جوان‌های مومن و حزب‌اللهی نبود، معلوم نبود الان وضعیت عراق چگونه بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر ریشه عقیدتی این‌ها زده بشود و تفکراتشان برای مردم تبیین بشود و جمیع علمای مسلمان اعلام برائت کنند و بگویند این‌ها از ما نیستند دست این‌ها خالی می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خاظرنشان کرد: این‌ها در عقاید جزء خوارج هستند و تفکراتشان از آنجا نشأت می‌گیرد. مبانی فکریشان وهابی‌گری است و از تفکرات و نوشته‌های محمد ابن عبدالوهاب که از ابن تیمیه گرفته ریشه می‌گیرد و نهایتا به خوارج می‌رسد.

انتهای پیام/ 130


کد مطلب: 27354

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27354/کنگره-جهانی-ضدتکفیر-نقطه-عطفی-تقریب-مذاهب-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir