کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم:

قم به واسطه حضرت معصومه (س) پایگاه تشیع شد

خبرگزاری فارس , 10 بهمن 1393 ساعت 14:22

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: با سفر حضرت معصومه (س) به قم، این شهر پایگاه شیعه شد و تشیع در این شهر قوت پیدا کرد و شیعه جایگاه خود را به دست آورد.


به گزارش قم نیوز، عذری حسینی امروز در گفت‌‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار فرزند امام موسی کاظم (ع) بودند و به دلیل آنکه در آن زمان فردی در شأن و منزلت ایشان نبود، ازدواج نکردند.
 
وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) جایگاه بلندی داشتند، گفت: قم مقصد حضرت معصومه (س) نبوده، بلکه مشهد مقصد ایشان بود، این بانوی بزرگوار تصمیم داشت ماهیت مامون را افشا کند، بنابراین مامون از این امر نگران می‌شود و دستور می‌دهد که در راه حضرت معصومه (س) را مسموم ‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سفر حضرت معصومه (س) معنادار بوده و تنها برای دیدار با برادر نبوده است، با ورود کریمه اهل بیت (س) به قم شیعه جلوه خاصی پیدا می‌کند و استقبال مردم قم از ایشان دلیلی بر شیعه بودن این مردم است.
 
وی یادآور شد:‌ با سفر حضرت معصومه (س) به قم، این شهر پایگاه شیعه شد و با وفات این حضرت در این شهر تشیع قوت پیدا کرد و شیعه جایگاه خود را به دست آورد و به همین حالت باقی ماند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) خواهر و فرزند امام هستند، امروز در جهان اسلام حوزه‌های علمیه قم در جایگاه والایی قرار دارند و وجود با برکت حضرت معصومه (س) مهم‌ترین علت آن بوده است.
 
وی با بیان اینکه نام حضرت معصومه (س) گویای شخصیت ایشان است،‌ گفت: نام معصومه در وجود این بانوی بزرگوار تجلی داشت، به طوری که این بانوی بزرگوار مرتکب خطا و گناهی نمی‌شدند و البته این بانوی بزرگوار هم‌نام حضرت فاطمه (س) بودند و شباهت‌هایی به ایشان داشتند.
 
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: شهر قم شهرت و نام خود را از وجود حضرت معصومه (س) دارد، چراکه این بانوی بزرگوار با ورود به قم سبب بنیانگذاری فعالیت‌های اساسی شد.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28664

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28664/قم-واسطه-حضرت-معصومه-س-پایگاه-تشیع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir