کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

بیش از 17 هزار تخلف صنفی سال جاری در قم شناسایی شدند

خبرگزاری فارس , 18 بهمن 1393 ساعت 19:58

قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از مجموع بازرسی‌های انجام شده در 10 ماه سال جاری 17 هزار و 723 تخلف صنفی در قم شناسایی شد.


به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با فارس در قم، با اشاره به بازرسی‌هایی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت از اصناف گوناگون بیان کرد: این بازرسی‌ها که با دقت و جدیت صورت می‌گیرد در تنظیم و تعادل بازار نقش اساسی ایفا می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در طول 10 ماه سال جاری 17 هزار و 98 فقره بازرسی از اصناف گوناگون صورت گرفت بیان کرد: از شمار بازرسی‌های صورت گرفته 17 هزار و 723 تخلف شناسایی شد که بیشتر جنبه تذکراتی داشت.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تبیین تخلفات صورت گرفته تصریح کرد: گرانفروشی 5 هزار و 552 فقره، رعایت نکردن بهداشت هزار و 134 فقره، درج نکردن قیمت 4 هزار و  513 فقره، کم فروشی و تقلب یک‌هزار و 517 فقره، عرضه خارج از شبکه 123 فقره و نداشتن ترازو 50 فقره صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده قم کمترین تخلفات را داشته و با توجه به اینکه قم شهری دینی است بیشترین کسبه ما منصف هستند و همه تخلفات با تذکر برطرف می‌شود.
 
ذاکری با بیان اینکه در دو بحث عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق در سطح عرضه با کسی شوخی نداریم تصریح کرد: بیشترین تخلفات در زمینه عرضه خارج از شبکه مربوط به بخش سوخت است.
 
وی بابیان اینکه کالای قاچاق اقتصاد پنهان است گفت: زمانی که کالایی به صورت قاچاق وارد و عرضه می‌شود با توجه به اینکه از دولت مجوزهای لازم را دریافت نمی‌کند تایید شده نیست و ممکن است به مصرف کنندگان آسیب برساند که در همین راستا پرونده تشکیل می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بازرسی‌های میدانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به صوت مناسب در حال انجام است ولی باید از ظرفیت همگانی استفاده کرد و سیستم مخابراتی 124 راهی برای دریافت گزارشات مردمی است.
 
وی افزود: در زمینه کشف و شناسایی تخلفات باید همه مردم درگیر و حساس شوند تا به شایستگی بازار مورد ارزیابی قرار بگیرد و مردم نیز رضایت داشته باشند.
 
ذاکری با اشاره به برخی تخلفات مربوط به نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا‌ها تصریح کرد: بیشتر بحث برچسب این است که خریدار بتواند انتخاب درستی داشته باشد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به شمار گزارش‌های مردمی در سال جاری گفت: 8 هزار و 426 تماس با سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت که بازرسان برای شناسایی و برخورد با متخلفان اعزام شدند.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28871

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28871/بیش-17-هزار-تخلف-صنفی-سال-جاری-قم-شناسایی-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir