چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 30070
آیت‌الله جوادی آملی:

اسارت عقل و دین در جامعه سبب ایجاد تکفیر در جهان شده است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حس قبح و حسن از جامعه گرفته شود دین و عقل به اسارت در می‌آید، گفت: اسارت عقل سبب ایجاد وهابیت و تکفیر در جهان است.
اسارت عقل و دین در جامعه سبب ایجاد تکفیر در جهان شده است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به اینکه سوره فصلت درمورد عظمت قرآن نازل شده است اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌تواند در ذات الهی راه یابد و در این مورد مکلف به استدلال و برهان هستیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برای یافتن راه به برهان‌های فلسفی و کلام نیاز است افزود: امام علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند که جهان جلوه‌ای از خداست و مانند خورشیدی است که هر فردی به گونه‌ای خاص آن را درک می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه صفات ذاتی خداوند عین ذات اوست گفت: صفات افعالی خداوند از ذات او خارج است.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) مصداق کاملی از انسان کامل است عنوان کرد: زمانی که فرهنگ یک ملت به اسارت برده شود بد‌ترین مصیبت بر او وارد شده است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه در گذشته به حوزویان و دانشگاهیان دیکته کرده بودند که فهم پایینی دارند افزود: وقتی عقل در جامعه از بین برود افراد و گروه‌هایی مانند تکفیری و داعشی‌ها ایجاد می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه خطر جدی برای مسلمانان زمانی ایجاد شد که فرهنگ آن‌ها را به اسارت بردند افزود: وقتی به آن‌ها گفته شود نمی‌فهمید و این موضوع را بپذیرند این مشکلات ایجاد می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حس قبح و حسن از جامعه گرفته شود دین و عقل به اسارت در می‌آید، تصریح کرد: اسارت عقل سبب ایجاد وهابیت و تکفیر در جهان است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjyyet.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما