کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه آيت الله العظمى مكارم شيرازى (مدّظلّه) به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسينى

قم نیوز , 27 آبان 1394 ساعت 11:00

قم نگار: از سوی دفتر معظّم له منتشر شد اربعين گوهر گرانبها و گنجينه بسيار پرارزشى است كه سبب عظمت اسلام و مكتب اهل بيت(عليهم السلام) است، بايد هر چه بهتر از آن بهرهبردارى نمود


بسم الله الرحمن الرحيم

اربعين حسينى رستاخيز عظيمى است كه در دنيا شبيه و مانند ندارد، بيست ميليون نفر يا كمى كمتر يا بيشتر براى بزرگداشت شهيدانى كه چهارده قرن پيش براى مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌اند پياده از راه‌هاى دور و نزديك به سوى مرقد آنها حركت مى‌كنند، حتى افراد ناتوان و معلول نيز با آنها همراهى دارند و اين بزرگ‌ترين نمايش فداكارى و قدرت در راه عزت و آزادگى و شرف است. ما به همه آنها دعا مى‌كنيم كه سالم بروند و سالم برگردند و زيارتشان مقبول درگاه خدا شود و دعاهايشان وسيله نجات مسلمين از چنگال ظالمان گردد.

در اينجا لازم مى‌دانم چند نكته را به همه زوار عزيز و گروه‌هايى كه به آنها خدمت مى‌كنند يادآور شوم :

اوّل: همگى سعى كنند نيت‌هايشان كاملا خالص باشد و به همين دليل از هرگونه تبليغات شخصى و جناحى بپرهيزند كه بسيار با اهداف مقدس شهدا ناسازگار است.

دوم: همگى به يكديگر مخصوصآ به كسانى كه به هر دليل در راه مى‌مانند كمك كنند و مشكلات آنها را حل نمايند.

سوم: از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است خداى ناکرده موجب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکى مانند فاجعه منا شود بپرهیزند و خونسردى و آرامش خود را در هر حال حفظ کنند.

چهارم: از زيارت طولانى پرهيز كنند و به زيارت مختصر قناعت نمايند و محل را براى ديگران خالى بگذارند و به دستور «زر فانصرف» عمل كنند.

پنجم: گردانندگان مواكب به مسائل فرهنگى توجه فراوان داشته باشند و از اين رستاخيز عظيم براى آن استفاده كنند، نمازها را اوّل وقت بخوانند، خواهران حجاب را كاملا رعايت كنند و از خرافاتى كه موجب وهن اين مراسم باشكوه مى‌شود، خوددارى نمايند.

ششم: قوانين و مقررات را كه مايه نظم جمعيت مى‌شود كاملا رعايت كنند و از آلوده ساختن محيط زيست جدآ بپرهيزند.

هفتم: براى حلّ مشكلات جهان اسلام و فتنه‌هاى دشمنان و نجات مظلومان از چنگ ظالمان و وحدت مسلمين دنيا و برآمدن حاجات از صميم دل دعا كنند.

در پايان معروض مى‌دارد كه اربعين گوهر گرانبها و گنجينه بسيار پرارزشى است كه سبب عظمت اسلام و مكتب اهل بيت(عليهم السلام) است، بايد هر چه بهتر از آن بهره‌بردارى نمود.

خداوند همه را حفظ كند و موفق دارد.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 34391

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/34391/بیانیه-آيت-الله-العظمى-مكارم-شيرازى-مد-ظل-ه-مناسبت-فرا-رسيدن-اربعين-حسينى

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir