کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوگواره ۲۸ صفر دربخش خلجستان قم برگزار شد

خبرگزاری ايرنا , 19 آذر 1394 ساعت 18:07

قم نگار: سوگواره ۲۸ صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روستای انجیله واقع در بخش خلجستان قم برگزار شد.


به گزارش قم نگار، در این مراسم باشکوه که استاندار ، فرماندار، دهیاران و اعضای شوراهای روستا و دیگر مسئولان حضور داشتند ،آیین شبیه خوانی، تعزیه خوانی و یادواره شهدا برگزار شد.

علی لاریجانی درحاشیه این سوگواره از نمایشگاه تصاویر ، وسایل و امکانات مراسم های فرهنگی و شبیه خوانی بازدید کرد.

بخشدار خلجستان قم در حاشیه این سوگواره به ایرنا گفت: نمایشگاهی با محتوای تصاویر عزاداری در بخش خلجستان و امکانات، تجهیزات و وسایل عزاداری که برخی دارای قدمت زیادی است، درحاشیه این سوگواره برپا شده است.

سید داود حاج حسینی افزود: یادواره شهیدان بخش خلجستان، تجلیل از پنج ذاکر برجسته اهل بیت(ع)، برپایی هشت موکب برای پذیرایی از مهمانان سوگواره، پخت ۲۸ دیگ آش نذری و همچنین دعوت از هنرمندان نقاش و خطاط برای هنرنمایی زنده با موضوع عزاداری از دیگر برنامه های جنبی این سوگواره است.

وی اضافه کرد: یک تیم درمانی نیز شامل پنج پزشک متخصص جهت ویزیت رایگان بیماران در محل برگزاری سوگواره مستقر شده است.

وی گفت: سیستم سیار سازمان انتقال خون جهت دریافت خون نذری و واحد مشاوره خانواده به همت حوزه علمیه نیز در این آیین به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کنند.

وی با اشاره به استقبال خوب روستاییان ازاین سوگواره افزود: در همین راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مجموع اقدام به توزیع پنج هزار جلد کتاب به مناسبت این ایام کردند.

بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع، دارای ۵۰ هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای ۵۷ روستا، ۲۷ دهیاری و ۳۳ شوراست.

ابتدایی ترین روستای این بخش ۶۰ کیلومتر و انتهایی ترین روستا ۸۵ کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در دو حوزه کشاورزی و دامداری اشتغال دارند؛ این بخش دارای دو مجتمع گلخانه ای، یک ناحیه صنعتی و ۱۰۰ واحد مرغداری است.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 35144

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/35144/سوگواره-۲۸-صفر-دربخش-خلجستان-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir