?>?> قم نیوز - شناسایی هزار مرکز نگهداری کودک بدون مجوز در قم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل بهزیستی قم:

شناسایی هزار مرکز نگهداری کودک بدون مجوز در قم

خبرگزاری مهر , 18 اسفند 1394 ساعت 14:13

قم نیوز: مدیر کل بهزیستی استان قم از شناسایی هزار مرکز نگهداری کودکان بدون مجوز در قم خبر داد و گفت: تنها ۸۰ مهد کودک در این استان مجوز سازمان بهزیستی را اخذ کرده‌اند.


به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه در خصوص تعداد مهدهای کودک موجود استان قم بیان کرد: در استان قم ۸۰ مهد کودک با مجوز بهزیستی فعال هستند.

وی در خصوص تعداد مهدهای کودک غیرمجاز در این استان افزود: هزار مرکز نگهداری کودکان فاقد مجوز در استان قم شناسایی شده‌اند که به این مهد‌ها ابلاغ شده که برای دریافت مجوز اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: ۴۵ درصد از مراکز پیش دبستانی و مراکز نگهداری کودکان در استان قم فاقد مجوز هستند.

وی بیان کرد: مجوز تأسیس مهدهای قرآنی توسط سازمان تبلیغات، مجوز تأسیس پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش و مجوز تأسیس مهدهای کودک توسط بهزیستی صادر می‌شود.

سلیقه به برخی از آسیب‌های موجود در مهدهای کودک غیرمجاز اشاره کرد و افزود: در بسیاری از این مهدهای کودک مباحث آموزشی به درستی ارائه نمی‌شود، مکان نگهداری از کودکان نامناسب است، از وسائل نگهداری ناایمن و نامناسب استفاده می‌شود و حتی ساعت نگهداری کودکان نیز بیشتر از مهدهای کودک مجاز است.

پلمپ مراکز بدون مجوز

وی بیان کرد: فرمانداری قم از مهدهای کودک غیرمجاز بازدید می‌کند و به آن‌ها ابلاغ کرده‌اند که در مدت زمان در نظر گرفته شده به مراکز ذی صلاح برای دریافت مجوز مراجعه کنند و در غیر این صورت این مرکز پلمپ خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: مهدهای کودک می‌توانند به نگهداری از کودکان شیرخوار تا ۶ ساله بپردازند اما پیش دبستانی‌ها تنها می‌توانند از کودکان پنج تا ۶ ساله نگهداری کنند.

وی در خصوص روند دریافت مجوز تأسیس مهدکودک افزود: فرد متقاضی دریافت مجوز تأسیس مهدکودک باید به دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی مراجعه کرده و پس از بررسی شرایط لازم برای دریافت مجوز و داشتن فضای مناسب برای تأسیس مهدکودک مراحل نهایی را طی می‌کند.

نگهداری ۵ هزار کودک در مراکز تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان قم بیان کرد: به دلیل سختگیری بهزیستی در صدور مجوز تأسیس مهد کودک تعداد مهدهای تحت پوشش بهزیستی کم است.

وی گفت: پنج هزار کودک قمی در مهدهای کودک وابسته به بهزیستی نگهداری می‌شوند.

سلیقه در پایان گفت: متأسفانه بسیاری از مهدهای کودک غیرمجاز در استان قم بدون تابلو و با دریافت مبلغی پایین از کودکان نگهداری می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 37350

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/37350/شناسایی-هزار-مرکز-نگهداری-کودک-بدون-مجوز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir