کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار سلیمانی:

انقلاب اسلامی مدیون مدیریت انقلابی امام خمینی(ره) است

خبرگزاری فارس , 3 خرداد 1395 ساعت 15:30

قم نیوز: فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه شیعه حوزه‌های انقلابی بوده‌اند و حوزه علمیه قم نیز در این بین سرآمد بوده است، گفت: انقلاب اسلامی مدیون مدیریت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) است.


به گزارش قم نیوز، سردار قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه انقلابی، بیم‌ها و امیدها» که در سالن اجلاس مدرسه علمیه دارالشفاء قم و با حضور آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد:  سالروز فتح خرمشهر رویداد بسیار ارزشمندی است که یک روز ملی نام گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس را می‌توان سرآمد یک عمل انقلابی که به سرانجام رسید و موفقیت‌آمیز بود دانست، افزود: برخی از انقلابی بودن به معنای بی‌برنامگی یاد می‌کنند که چنین تعبیری بسیار ناجوانمردانه است.

فرمانده سپاه قدس مهم‌ترین شاخه مدیریت انقلابی را معنویت دانست و گفت: امام راحل(ره) را می‌توان مصداق عینی از عمل و مدیریت انقلابی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه شیعه حوزه‌های انقلابی بوده‌اند و حوزه علمیه قم نیز در این بین سرآمد بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدیون مدیریت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مدیریت شخصی همانند شهید حجت‌الاسلام میثمی بیان کرد: ایشان نماینده امام در قرارگاه خاتم الانبیا بود ولی هیچ زمان از ماشین بیت‌المال استفاده نکرد و در تردد بین غرب و جنوب عبا را بر روی دست خود می‌انداخت و با استفاده از خودروهای بین راهی، تردد می‌کرد.

سردار سلیمانی با بیان نمونه‌های دیگری از عمل انقلابی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر عمل انقلابی حرکت می‌کنند منافع ملت و دین را بر منافع شخصی ترجیح داده در سختی‌ها و مشقت‌ها هیچ عذری نمی‌آورند و فرمانبری می‌کنند.

وی اقدام شهدای مدافع حرم را مصداق بارز عمل انقلابی دانست و گفت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از اسلام در سوریه حضور یافتند چرا که به درک و فهم حقیقی رسیده‌اند و در مسیر دفاع از اسلام ناب و با تکیه بر بصیرتی که دارند در حلب و خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه شهدایی همچون شهید حسن باقری و شهید سعیدی از دیگر نمونه‌های عمل انقلابی هستند، اظهار کرد: در شرایطی که جامعه ما با هجمه‌های گسترده روبه‌رو است تنها تفکری که می‌تواند در برابر این همجمه‌ها ایستادگی کند تفکر انقلابی است.

وی با اشاره به اوضا کشورهای منطقه و مشکلاتی که این کشورها با آن روبه‌رو هستند، تصریح کرد: سربلندی و امنیت کشور ما ثمره حکمت، اراده و مراقبت‌های مقام معظم رهبری است و ایشان مراقب کشور و همه اقشار آن هستند.

سلیمانی با بیان اینکه جامعه ما بدون روحیه انقلابی به کشوری مانند افغانستان تبدیل می‌شود، گفت: در شرایطی که کشور در مسائل ملی، مذهبی و ... با شرایط خاصی روبه‌رو است، حوزه علمیه باید بیدارتر از همیشه باشد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 38837

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/38837/انقلاب-اسلامی-مدیون-مدیریت-انقلابی-امام-خمینی-ره

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir