چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 39635
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس برای خروج از رکود به دولت کمک می‌کند / نمایندگان جلوی رانت‌خواری می‌ایستند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای خروج از رکود با دولت همکاری می‌کند و در عین حال جلوی رانت‌خواری و ویژه خواری می‌ایستد.
مجلس برای خروج از رکود به دولت کمک می‌کند / نمایندگان جلوی رانت‌خواری می‌ایستند
احمد امیرآبادی فراهانی که سه‌شنبه شب در افتتاحیه نخستین بازارچه خیریه باران در مجتمع ناشران قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: شکل گیری چنین بازارچه‌هایی که سبب ایجاد درآمد برای قشر محروم جامعه و تامین نیازهای آنها می‌شود، کاری قابل تقدیر است و باید به شکل دائمی ادامه یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه دستفروشی خود در دوران کودکی و ضبط اجناسش توسط شهرداری وقت افزود: زمانی که وارد شورای شهر شدم، با افرادی مانند خودم که دستفروشی می‌کردند، سر و کار پیدا کردم و تجربه ایجاد جمعه بازار و بازارهای موقت را کلید زدیم تا هم افراد محروم بتوانند درآمد کسب کنند و هم نظامات شهری رعایت شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس به مشکل مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: با وضعیت منابع و نیروی انسانی جوان، متدین و کارآمد، نباید کشور از مشکل فقر رنج ببرد و جامعه و مردم ما، باید توانمند باشند و حتی به همسایگان و دیگر کشورهای مسلمان کمک کنیم.

امیرآبادی تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این است که در این کشور، دیگر کمیته امداد یا بهزیستی برای حمایت‌های مالی فعالیت نکند و جامعه این قدر توانمند شود که به این حمایت‌ها نیاز نباشد بلکه این ارگان‌ها به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به کار بزرگ امام راحل در اعتماد به جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این حرکت بزرگی بود که امام خمینی(ره) انجام داد و به عنوان مثال لشگر بزرگ 17 علی بن ابیطالب(ع) را تحویل جوانی 21 ساله داد و یا شهید حسن باقری طرح خود برای عملیات را در مقابل چشمان حیران افسران با سابقه ارتش ارائه داد و همه اینها ناشی از همین اعتماد امام راحل بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نیز باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و روحیه اعتماد به جوانان و مقابله با فساد را در کشور جاری کنیم و جلوی رانت خواری را بگیریم. البته این مسئله زمانی محقق می‌شود که اول خود مسؤولان به این حرف‌ها عمل کنند تا مردم نیز به دنبال آنها حرکت کنند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران تشکیل این بازارچه خیریه و مجتمع ناشران قم برای شروع چنین حرکت‌هایی گفت: کشور در رکود به سر می‌برد و باید با همدلی از این دوران سخت بگذریم. ما نیز در مجلس به نمایندگی از مردم قم، تلاش می‌کنیم تا به دولت کمک کنیم و در عین حال جلوی فساد و رانت خواری را بگیریم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcftvdm.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما