کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم:

ناشران قمی به دلیل وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی مواجه هستند/ راه‌اندازی کامل مجمع ناشران شهر قم نیازمند کمک مسؤولان

خبرگزاری فارس , 2 مرداد 1395 ساعت 19:30

قم نیوز: رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم در نشست صمیمی با علی لاریجانی گفت: ناشران قمی به دلیل وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی مواجه هستند به گونه‌ای که برای راه‌اندازی کامل مجمع ناشران شهر قم نیازمند حمایت مسؤولان هستیم.


به گزارش قم نیوز، نشست صمیمی علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهر قم با ناشران و کتابفروشان این شهر ظهر امروز در ساختمان مجتمع ناشران شهر قم برگزار شد.

حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم در ابتدای این نشست با اشاره به مجتمع ناشران اظهار کرد: این مجتمع با مشارکت ناشران و شهرداری قم برای نشر معارف اهل بیت(ع) تأسیس شد. قم در صنعت چاپ و نشر در کشور پیشرو است و کتاب‌های دینی در شهر قم به زبان‌های مختلف منتشر می‌شود و بازار نشر شهر قم، یک بازار مستعد در سطح بین‌المللی است.

وی ادامه داد: اکنون ناشران استان قم به دلیل وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی مواجه هستند، به گونه‌ای که آنها برای راه‌اندازی کامل مجمع ناشران شهر قم به کمک مسؤولان نظام به خصوص رئیس مجلس نیازمند هستند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست با اشاره به ساختمان مجمع ناشران گفت: هنوز برای راه‌اندازی کامل این ساختمان مشکلاتی وجود دارد که من پیشنهاد دادم کمیته‌ای با مشارکت شهرداری تشکیل شود تا راه‌های رونق دادن ساختمان مجتمع ناشران بررسی شده و این ساختمان به عنوان پایگاه اصلی ناشران شهر قم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بخش نشر آسیب‌های زیادی دیده و باید بخشی از حمایت‌های کلی از بخش فرهنگ به استان قم سوق داده شود، به گونه‌ای که قم می‌تواند پایگاهی برای نشر کشور به خصوص در بحث نشر دینی باشد، همچنین باید تولید کتاب‌های داخلی و کتاب‌های صادراتی مورد حمایت قرار بگیرد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 40410

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/40410/ناشران-قمی-دلیل-وضعیت-اقتصادی-کشور-مشکلات-فراوانی-مواجه-هستند-راه-اندازی-کامل-مجمع-شهر-قم-نیازمند-کمک-مسؤولان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir