کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تامین اجتماعی قم:

174 تبعه خارجی در قم بیمه تامین اجتماعی هستند

روابط عمومی تامین اجتماعی قم , 9 شهريور 1395 ساعت 16:00

قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: با تسهیل فرایند بیمه اتباع خارجی تاکنون 174 نفر تبعه خارجی در قم بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.


به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی با اعلام این خبر افزود: این تعداد بیمه شده تبعه کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آمریکا، مصر و هند هستند که با رعایت ضوابط و قوانین زیر پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار کرد: 165 نفر از این تعداد بیمه شده مرد بوده و 9 نفر نیز زن هستند.

وی تصریح کرد:اتباع کشور افغانستان با 133 و کشور عراق با 33 نفر به ترتیب دارای بیشترین تبعه خارجی بیمه شده تامین اجتماعی قم هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه دارای مجوز اشتغال و اقامت در ایران بیمه می‌شوند و در حال حاضر بیمه اتباع بیگانه بدون هیچ مشکلی در تامین اجتماعی استان اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: اتباع خارجی که دارای پروانه کار یا کارت کار معتبر بوده و در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی شاغل باشند مشمول بیمه اجباری هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم تصریح کرد: اتباع خارجی که به صورت خویش فرما در یکی از مشاغل مشمول قانون تامین اجتماعی فعالیت داشته و دارای کارت کار یا پروانه کار معتبر باشند در صورت تمایل می‌توانند با احراز سایر شرایط مقرر در قانون از طریق انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حِرَف و مشاغل آزاد نسبت به بیمه پردازی خود اقدام کنند.

موسوی در خصوص مزایای بیمه تامین اجتماعی برای اتباع خارجی گفت: اتباع خارجی بیمه شده طبق ضوابط و مقررات سازمان می‌توانند از مستمری بازنشستگی، بازماندگان و از کارافتادگی کلی و جزئی، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و نقص عضو، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه وسائل پزشکی، کمک هزینه کفن و دفن، حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها و دفترچه درمان برخوردار شوند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 41430

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/41430/174-تبعه-خارجی-قم-بیمه-تامین-اجتماعی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir