کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساماندهي و آماده‌سازي فضاي محيطي ويژه بازگشايي مدارس

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 5 مهر 1395 ساعت 2:00

قم نیوز: مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم گفت: اين سازمان با هدف ايجاد آسايش و رفاه حال شهروندان در ايام مختلف اقدامات ويژه‌اي را انجام مي‌دهد، روزهاي آغازين مهرماه از جمله مناسبت‌هايي است كه شهرداري در اين ايام بصورت ويژه به آن پرداخته است.


به گزارش قم نيوز، وحيد وزيري راد هفته دفاع مقدس را سرآغاز حماسه‌اي شكوهمند دانست كه ملت ايران براي دفاع از اسلام و تماميت ارضي خود خلق كرده اند افزود: به همين دليل است كه هنوز با گذشت بيش از سه دهه از اين حماسه بزرگ، نه تنها ياد و خاطره شهدا در دلها زنده است بلكه ايثارگران و جانبازان دفاع مقدس نيز جلوه و جايگاه ويژه‌اي در بين مردم دارند.

وي خاطرنشان كرد: به منظور ساماندهي و آماده‌سازي فضاي محيطي براي گراميداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي جديد به ويژه شهداي دانش آموز، خدمات‌رساني شهري در مدارس و معابر منتهي به مراكز آموزشي در مناطق هشتگانه قم انجام شده است.

وزيري راد بيان داشت: اجراي طرح استقبال از ماه مهر چندي پيش آغاز و در حوزه امور فني، تبليغات سازمان زيباسازي و با تاكيد بر نشاط و پويايي، زيباسازي، فضاسازي محيطي، ايجاد نظم و ترتيب شهري، ايمني و… در نقاط مختلف مناطق به اجرا درآمد.

مدير عامل سازمان زيباسازي شهرداري قم با اهميت نقش هنر و ديوارنگاري افزود: ديوارنگاري در دوران كنوني در حوزه سيما و منظر شهري ايفاي نقش مي‌كند، كارشناسان و مسئولان با به كار بردن ديوارنگاري‌ها قصد دارند، نازيبايي‌هاي سيما و منظر شهري را پوشش دهند تا شهروندان در هنگام‌ تردد در شهر از مشاهده آشفتگي‌هاي بصري احساس خستگي نكنند.

وي گفت: استفاده از نقاشي سبب ورود هنر به عرصه عمومي شده و اين حركت به نوعي ‌درصدد جبران آشفتگي‌ها و آسيب‌هاي سيما و منظر شهري است و به اين‌ترتيب با رنگ‌آميزي‌هاي زيبا بر بدنه شهري مي‌توان معضل زندگي شهري و ماشيني را كاهش داد.

وزيري راد افزود: سازمان زيباسازي شهرداري قم با برنامه ريزي لازم و تمهيدات ويژه، خدمات رساني مطلوب به مدارس و دانش آموزان را از چندي پيش صورت داده است و در اين راستا رنگ آميزي و نقاشي ديواري محوطه‌ مدارس با موضوعات كتاب و كتابخواني، كتب اربعه شيعه و نيز كتابهاي دفاع مقدس كه به تقريظ مقام معظم رهبري(مدظله العالي) رسيده است، حجاب و عفاف، ترويج كتابهاي ديني در نسل جوان، تحكيم خانواده، شادي و نشاط در ميان جوانان و آشنايي مردم با فرهنگ و تاريخ شهر قم از جمله اين اقدامات بوده است.

وي طراحي و ساخت المان هاي موضوعي را از مهمترين اقدامات سازمان در ماه مهر دانست و افزود: استفاده از كاراكترهاي كودكان و مدرسه با طراحي براي سنين مقاطع ابتدايي در دستور كار سازمان قرار گرفت و در اين راستا المان‌هاي بسياري در مناطق هشتگانه نصب گرديده است.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 42106

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/42106/ساماندهي-آماده-سازي-فضاي-محيطي-ويژه-بازگشايي-مدارس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir