کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حوزه‌های علمیه:

ارتقای سواد پژوهشی از رسالت‌های اصلی امروز حوزه است

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 آذر 1395 ساعت 13:30

قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اهتمام به برنامه‌ریزی جامع پژوهشی، گسترش سواد پژوهشی طلاب در تمامی سطوح، ایجاد روحیه انقلابی در طلاب و ... از ضرورت‌هایی است که باید وجهه همت برنامه‌ریزان، مدیران، کار‌شناسان و مجریان قرار گیرد.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش ضمن تبیین جایگاه قلم در قرآن و معارف دینی مجامع پژوهشی حوزه را به اهتمام در ارتقای سواد پژوهشی طلاب در سطوح مختلف دعوت کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: هفته پژوهش برای گرامیداشت جایگاه رفیع قلم است که خداوند درباره آن آیه «ن والقلم و ما یسطرون» را نازل فرمود.این هفته را با یاد کسانی آغاز می‌کنیم که سنگرهای جهل و نادانی را با قلم خویش درهم شکسته و با نثار جان پاک خود، بنای دانش و پژوهش را استحکام بخشیدند.

در ادامه پیام آمده است: امروزه حوزه‌های علمیه با تکیه بر میراث گرانبهای عالمان و فرهیختگان بزرگ خود، با تفکر برخاسته از جهان‌بینی الهی و با استناد به رهنمودهای سازنده امام خامنه‌ای به دنبال برپایی تمدن جهانی اسلامی مبتنی بر حکمت و عقلانیت است. تبیین و تداوم این رسالت عظیم، بر دوش فرهیختگان و صاحبنظران حوزوی است که باید با برنامه‌ریزی درست و نگرش عمیق به وضعیت امروز جهان، کام حقیقت جویان را با شهد گوارای حکمت دینی شیرین سازند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: حوزه‌های علمیه فرصتی را که در سایه انقلابی اسلامی برای نشر و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) به دست آورده، مغتنم می‌شمارد و با روحیه انقلابی تمام تلاش خود را در زدودن غبار غفلت، جهالت و بی‌دینی به کار می‌بندد و تا ابد در عرصه روشنگری خواهد درخشید.

در بخش پایانی این پیام تاکید شده است: اهتمام به برنامه‌ریزی جامع پژوهشی، گسترش سواد پژوهشی طلاب در تمامی سطوح، ایجاد نظام آموزش پژوهش محور، شناسایی و تربیت استعدادهای بر‌تر حوزه، گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی با سایر مراکز تصمیم‌گیر در جامعه، ایجاد روحیه انقلابی در طلاب، پایبندی به ارزش‌های اسلامی در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها، ایجاد روحیه پرسشگری و آزاداندیشی و زمینه رقابت سالم طلاب در عرصه‌های علمی از ضرورت‌هایی است که باید وجهه همت برنامه‌ریزان، مدیران، کار‌شناسان و مجریان قرار گیرد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44562

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44562/ارتقای-سواد-پژوهشی-رسالت-های-اصلی-امروز-حوزه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir