کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اعرافی:

شیعه انگلیسی با حرکت‌های افراطی به اسلام ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس , 8 اسفند 1395 ساعت 20:00

قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: پیروان شیعه انگلیسی که اهل انقلاب نیستند با حرکت‌ها افراطی و شعار تند به اسلام لطمه می‌زنند و در حالی که جریان انقلاب اسلامی اهل سنت معتدل و شیعیان را افزایش می‌دهد اما این افراد تا کنون یک فرد را هم شیعه نکرده و فقط به دنبال ناسزاگویی هستند تا میان مسلمانان تنش ایجاد کنند.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در گردهمایی رؤسای هیأت‌های مذهبی استان قم که با موضوع رسالت انقلابی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه علمی حضرت فاطمه(س) اظهار کرد:‌ ایشان نزد حضرت محمد(ص) جایگاه والایی داشتند به همین علت بسیاری از اخلاق‌ها و رفتارهای پیامبر اسلام(ص) به خوبی در سیره زندگی ایشان قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال حضرت زهرا(س) را واسطه میان خود و ائمه اطهار(ع) قرار دادند تا ایشان آموزه‌های دینی را برای ائمه اطهار(ع) تبیین کنند به همین علت ایشان مادر علوم و معارف اهل بیت(ع) هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه خداوند متعال برای حضرت زهرا(س) هیچ هم‌ترازی به غیر از حضرت علی(ع) خلق نکرده است، تصریح کرد: علم حضرت زهرا(س) در کتابی جمع‌آوری شده و در اختیار ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است اما تا کنون از آموزه‌های این منبع به صورت مستقیم چیزی به علما نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت خدیجه(س) در سه پیچ تاریخی نقش بی‌بدیلی ایفا کرده‌اند، اظهار کرد: بعثت پیامبر به معنای تغییر معادلات عالم یک تولد جدید برای بشر بود و در آن شرایط بحرانی که همه مقابل پیامبر خدا بودند حضرت خدیجه(س) ایشان را همراهی کرد چرا که این بانو آگاه بود و شجاعت حضور در صحنه را داشت اما برخی دیگر این قدرت را نداشتند.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: غروب عاشورا صحرای کربلا شاهد شهادت بزرگترین یاران خداوند متعال بود و در آن هنگام هیچ سربازی برای یاری‌رساندن به بازماندگان کاروان امام حسین(ع) باقی نماند اما حضرت زینب(س) با سخنان امیدوارانه و شجاعانه خود در مجلس یزید دشمن را تهدید کرد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات کربلا در هیچ جای دیگر مشاهده نمی‌شود، اظهار کرد: نشانه‌هایی از سیره ائمه اطهار(ع) در زندگی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وجود دارد که انقلاب به برکت این نشانه‌ها ماندگار شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تهاجم آمریکا در دوران ریاست جمهوری بوش به منطقه خاورمیانه یاد کرد و گفت:‌ برنامه‌های مختلف دشمن در منطقه برای تضعیف ایران اسلامی بود و اکنون نیز این رویکرد دنبال می‌شود؛ به گفته سید حسن نصرالله در آن دوران فقط رهبر انقلاب اسلامی گفتند که نباید مقابل دشمن هراسان باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جایگاه والاتری نسبت به مادر و دختر خود دارد، عنوان کرد: در عصر انقلاب اسلامی نیز فتنه‌ها به خوبی قابل مشاهده است اما فتنه‌هایی که بعد از فوت پیامبر اسلام(ص) دنبال شد بسیار خطرناک‌تر و مشکل‌سازتر بود.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه اکثریت مدینه با تاثیرپذیری از جهل، ترس و طمع در فتنه بعد از فوت پیامبر دچار گمراهی شدند، تصریح کرد: برخی می‌فهمیدند اما ترس بر آنها غالب شد و نتوانستند کاری انجام دهند و گروه دیگری نیز درگیر طمع شدند و خود را به ناحق فروختند.

وی یادآور شد: اقلیت نیز بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) در فتنه مدینه دچار تردید بودند و نمی‌توانستند کاری انجام دهند اما حضرت زهرا(س) توانست ورق را در عمل برگرداند و اصل مشعل را حفظ کند هر چند در ظاهر تاثیری نداشت اما در حقیقت بدون اقدامات ایشان گفتمان ولایت در معرض نابودی بود و این بانوی با کرامت این گفتمان را حفظ کرد در حالی که هیچ فرد دیگر نمی‌توانست همانند ایشان عمل کند.

امام جمعه قم از جایگاه حضرت فاطمه(س) در ابعاد علمی، عبادی و معرفتی یاد کرد و افزود: شهر قم به عنوان آغازگر انقلاب معادلات مختلف جهانی را تغییر داده و اکنون دانش‌پژوهان بسیاری را در کشورهای مختلف دنیا تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از اهل سنت مقابل جریانات ضدشیعی ایستاده‌اند، مطرح کرد: این دستاورد یکی از برکات انقلاب اسلامی است؛ شهر قم به عنوان مبدا انقلاب باید در همه ابعاد امتیازات برتری نسبت به دیگر شهرها داشته باشد و حوزه نیز در راستای تحقق این هدف رسالت سنگینی دارد به همین علت نباید فقط خود را مطالبه‌گر بدانیم چرا که گاهی بدهکار هم هستیم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه هیأت به عنوان یک مقوله فرهنگی در سطوح مختلف جامعه تاثیرگذار است، تصریح کرد: روح ولایتمداری به برکت فعالیت این هیأت‌ها در جامعه ترویج می‌یابد؛ افرادی که ولایت منهای انقلاب اسلامی را تفسیر می‌کند راه اشتباهی را در پیش گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به شیعه انگلیسی حساس باشیم، مطرح کرد: پیروان شیعه انگلیسی که اهل انقلاب نیستند با حرکت‌های افراطی و شعار تند به اسلام لطمه می‌زنند و در حالی که جریان انقلاب اسلامی اهل سنت معتدل و شیعیان را افزایش می‌دهد اما این افراد تا کنون یک فرد را هم شیعه نکرده و فقط به دنبال  ناسزاگویی هستند تا میان مسلمانان تنش ایجاد کنند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه راه حضرت فاطمه(س) در انقلاب اسلامی تجلی پیدا کرده است، اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی باید مسیر انقلاب را دنبال کرده و در شرایط کنونی مسیر حضرت زهرا(س) را احیا کنند که تحقق انجام این رسالت نیازمند تبیین جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه است.

وی خاطرنشان کرد: هیأت در تراز قم باید در مسیر انقلاب گام برداشته و نسل جوان را تربیت کند تا بتواند عزاداری درست و واقعی را به مردم ارائه کرده و سبب تجلی معارف الهی شود.

آیت‌الله اعرافی از فعالان هیأت‌های مذهبی به عنوان سربازان فرهنگی شهر نام برد و عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی قم باید اسوه باشند تا دیگر هیأت‌های کشور بتوانند از آنها الگوبرداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کشورها با هزینه‌های سنگین به دنبال تشیع‌زدایی هستند، گفت: جریان تشیع توقف‌پذیر نیست و حرکت خود را دنبال می‌کند. دستاوردهای شهر مقدس قم در سطح فراملی تجلی می‌یابد به همین علت باید سعی کنیم که با نگاهی فراملی مجالس خود را برگزار کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی باید به معنای حقیقی فاطمی و حسینی باشند و کمک به نیازمندان و الگوهای رفتاری اهل بیت(ع) را در جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46518

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46518/شیعه-انگلیسی-حرکت-های-افراطی-اسلام-ضربه-می-زند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir