کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم:

قدر شب توفيق درك در مسير حقايق عالم است

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1396 ساعت 16:43

قم نيوز: مسؤول شوراي هماهنگي عمره و عتبات دانشگاهيان استان قم گفت: قدر شب توفيق درك است، انساني كه به درك رسيد چشم‌هايش به حقايق عالم باز مي‌شود و زماني كه حقايق عالم را درك كرد سينه‌اش مملو از علم نافع مي‌شود اين علم در سينه‌اش قرار مي‌گيرد و دلش مملو از محبت و عشق به بندگان خدا و اهل بيت(ع) مي‌شود.


به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمد طاهری امروز، با اشاره به فرارسیدن شب قدر اظهار کرد: از مضمون آیات و روایات اینگونه استخراج می‌شود که قدر شب تعیین سرنوشت است و خداوند بر اساس حکمت تقدیرات همه بشر را در این شب تعیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ رزق، توفیقات و سرنوشت یک ساله، موفقیت مادی و معنوی و حیات و ممات انسان در این شب مشخص می‌شود.

مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها در شب قدر تعیین می‌شود گفت‌: انسانی که این مفهوم را درک کند بی‌اعتنا از کنار این شب عبور نمی‌کند. قدر شب عفو و بخشیدن است خداوند در این شب بندگان را می‌بخشد و دریچه رحمت خدا روی آنها در این شب باز است.

وی ادامه داد: به همین دلیل اکثر بندگان امیدوار به درگاه خدا سراغ توبه و انابه می‌روند و از نافرمانی‌ها توبه و استغفار می‌کنند و با توبه به طهارت روح، روان و قدرت پرواز می‌رسند.

طاهری یادآور شد: با دعا به درگاه خدا و تضرع، عبادت و قرائت قرآن دریچه‌های عشق بازی با خدا باز می‌شود و فرد با معبود خود عشق‌بازی می‌کند و انسان در این شب به وصل خدا نائل می‌شود.

وی با بیان اینکه قدر شب توفیق درک است گفت: اگر کسی در این شب توانست به حضرت حق وصل شود و به طهارت روح و روان برسد و پرواز کند ظرفیت و گنجایش درک حقایق را پیدا می‌کند.

مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم خاطرنشان کرد: انسانی که به درک صحیح رسید چشم‌هایش به حقایق عالم باز می‌شود و زمانی که حقایق عالم را درک کرد سینه‌اش مملو از علم نافع می‌شود این علم در سینه‌اش قرار می‌گیرد و دلش مملو از محبت و عشق به بندگان خدا می‌شود و محبت چندین برابری نسبت به اهل بیت(ع) در وجودش پدید می‌آید.

وی عنوان کرد: چنین فردی وجود امام زمان(عج) را درک می‌کند و سخنان امام را می‌فهمد و مسیر ایشان را دنبال می‌کند و بیراهه نمی‌رود و دنبال خواسته‌های خود نیست اگر انسانی به مقام درک رسید تشخیص‌ها برای او آسان می‌شود و به آسانی می‌تواند نور را از تاریکی و راه را از بیراه تشخیص دهد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 49646

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49646/قدر-شب-توفيق-درك-مسير-حقايق-عالم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir