کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

دستگاه‌های آب شیرین کن آب مقطر تحویل مردم می‌دهند

خبرگزاری فارس , 15 مرداد 1396 ساعت 14:15

قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به وجود دستگاه‌های آب شیرین کن خانگی در قم اشاره کرد و گفت: بدن هر انسانی نیازمند برخی املاح آب است، اما متاسفانه این دستگاه‌ها آب مقطر تحویل مردم می‌دهند و با گرفتن بیش از حد املاح آب، نیاز بدن انسان را تامین نمی‌کنند.


به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان که با حضور معاون استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید همواره جزو دغدغه‌های ما باشد، ایمنی آب است، ایمنی و امنیت آب دو مقوله مهمی است که باید همواره در راستای رفع مشکلات آن بکوشیم.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات در این زمینه موضوع بیوتروریست است که تهدیدهایی نیز صورت می‌گیرد و انتظار است همانند گذشته دقت نظر در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: برخی از بیماری‌های انسان به دلیل عدم ایمنی آب به وجود می‌آید که این بیماری‌ها در برخی موارد می‌توانند مشکلات بسیاری را نیز به وجود آورند و از این رو باید نظارت‌ها و حساسیت‌ها را گسترش داد.

ایرانی خواه به وجود دستگاه‌های آب شیرین کن خانگی در قم اشاره کرد و گفت: بدن هر انسانی نیازمند برخی املاح آب است، اما متاسفانه این دستگاه‌ها آب مقطر تحویل مردم می‌دهند و با گرفتن بیش از املاح آب، نیاز بدن انسان را تامین نمی کنند.

وی تصریح کرد: نباید مردم آب مقطر بنوشند، چرا که این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد، این دستگاه‌ها به گونه ای است که فیلترهای آن املاح و کلر موجود در آب را جذب خود کرده و آب را در یک تانکر یا گالن تاریک وارد می‌کند، که این محل می‌تواند به محل تجمع میکروب‌ها تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: از سوی دیگر در این موضوع، دور ریز آب نیز برای تصفیه بسیار بالاست که مغایر اقتصاد مقاومتی بوده و همچنین در این وضعیت کم آبی، نباید تا این حد دور ریز آب داشته باشیم.

ایرانی خواه تاکید کرد: طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، آب قم گوارا بوده و کیفیت مناسب را دارد و نباید به سمتی پیش برویم که مردم آب مقطر مصرف کنند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 51902

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/51902/دستگاه-های-آب-شیرین-کن-مقطر-تحویل-مردم-می-دهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir