کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد

خودکفایی شهرداری منطقه دو قم در تولید نهال‌های بومی

خبرگزاری فارس , 18 مرداد 1396 ساعت 16:51

قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تولید 73 هزار نهال بومی برای کاشت در منطقه دو خبر داد و گفت: منطقه دو در تولید گل و نهال خودکفا است و نیازهای خود را در زمینه توسعه فضای سبز ،از گلخانه های سطح منطقه تامین می کند.



به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت فضاهای تولید گل و گیاه در شهر قم، افزود: در زمینه تولید گل و گیاه منطقه دو با داشتن سه گلخانه و خزانه در مجموع به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خودکفا است.

وی با بیان اینکه ۷۳ هزار نهال از جمله ۳۰ هزار اصله اوکالیپتوس، 3 هزار اصله پده، 8 هزار اصله زیتون تلخ، ون، کاج، سرو، ژونی پوروس و خرزهره در این منطقه تولید شده است، گفت: در سال جاری ۱۶۵ هزار گلدان گل از قبیل رعنا زیبا، مارگریت، کوکب، گازانیا، جعفری، همیشه بهار، ۳۰ هزار گلدان مغربی، 4 هزار و ۵۰۰ گل ختمی، ۱۲ هزار گلدان شاه پسند، دو هزاو ۵۰۰ گلدان شمعدانی و 5 هزار گلدان اختر در این منطقه تولید شده است.

جوادیان انواع گیاهان پوششی شامل ۴۰ هزار گلدان از قبیل ناز، فراکینیا، پاپیتال را از دیگر تولیدات این منطقه عنوان کرد و افزود: گل‌های فصلی (پاییز و بهاره) نیز در منطقه دو تولید شده که در همین منطقه کاشته و از خریدهای سازمان نیز استفاده می‌شود.
انتهای پیام/137


کد مطلب: 52078

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52078/خودکفایی-شهرداری-منطقه-دو-قم-تولید-نهال-های-بومی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir