کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير‌كل دفتر امور زنان و خانواده استانداري قم مطرح کرد

ضرورت فرهنگ‌سازي براي ترغيب جوانان به ازدواج

خبرگزاری فارس , 1 شهريور 1396 ساعت 11:10

قم نیوز: مدير‌كل دفتر امور زنان و خانواده استانداري قم با اشاره به اینکه ضروری است برای ترغیب جوانان به ازدواج فرهنگ سازی صورت گیرد گفت: پنهانكاري و نداشتن صداقت در دارايي‌ها و توانمندي‌ها سبب تنش در زندگي مي‌شود.


به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری امروز ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: هیچ بنایی محکم‌تر از بنای ازدواج و تشکیل خانواده نیست بنابراین در تشکیل آن باید نهایت دقت را داشت.

وی خاطرنشان کرد: عواملی که سبب تهدید این بنای محکم و میثاق می‌شود شامل مواردی مانند ازدواج‌های زودهنگام است که در برخی از موارد بر اثر سنت‌های نادرست شکل می‌گیرد.

مدیر‌کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به عوامل تهدیدکننده ازدواج گفت: ازدواج‌های اجباری، دخالت‌های اطرافیان یا نداشتن بلوغ فکری و عاطفی زوجین، تمایلات زودگذر احساسی، خیانت و فضاهای مجازی از دیگر عوامل تأثیرگذار در تضعیف این پیوند است.

وی عنوان کرد: نداشتن بلوغ کافی در استفاده از امکانات و وسائل، تکنولوژی، نداشتن خود مراقبتی و خود کنترلی از دیگر مواردی است که می‌تواند در شکست ازدواج مؤثر باشد.

ظهیری یادآور شد:  اسلام در همه حال افراد را به تقوا دعوت می‌کند که به معنای خود نگهداری و خودکنترلی است، کسب مهارت‌های زندگی، کنترل چشم و محبت کردن کردن و تعامل عاطفی از دیگر موارد مؤثر در زندگی مشترک زوجین است.

 وی با بیان اینکه عوامل درونی و بیرونی و نداشتن مهارت‌ها سبب می‌شود خانواده‌ها به تنش‌ها و طلاق‌های زودهنگام برسند گفت: ارائه آموزش برای زوجین و کارهای پژوهشی برای دستیابی به آسیب‌های نوپدید که جامعه خانواده امروزی را تهدید می‌کند از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش تنش خانوادگی است.

مدیر‌کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم یادآور شد: فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی برای ترغیب جوانان به ازدواج، تحکیم و تعالی خانواده و علاقه زوجین  از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش اختلافات خانوادگی است.

وی نبود صداقت بین زوجین را از جمله عوامل تهدیدکننده ازدواج ذکر کرد و افزود: پنهانکاری و نداشتن صداقت در دارایی‌ها و توانمندی‌ها سبب تنش در زندگی می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 52685

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52685/ضرورت-فرهنگ-سازي-براي-ترغيب-جوانان-ازدواج

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir