پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 53346
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

پیام غدیر مرجعیت علمی و عاطفی ائمه معصومین(ع) در جهان اسلام است

گسترش دوستی بین ملت‌های مسلمان هدف اصلی جامعه المصطفی
قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جامعه المصطفی از تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به یک اندازه متنفر است، گسترش تعامل و دوستی بین ملت‌های مسلمان هدف اصلی جامعه المصطفی در تمام دنیا است.
پیام غدیر مرجعیت علمی و عاطفی ائمه معصومین(ع) در جهان اسلام است/گسترش دوستی بین ملت‌های مسلمان هدف اصلی جامعه المصطفی
پیام غدیر مرجعیت علمی و عاطفی ائمه معصومین(ع) در جهان اسلام است/گسترش دوستی بین ملت‌های مسلمان هدف اصلی جامعه المصطفی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در سالن همایش مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به پیام‌های واقعه غدیر اظهار کرد: دو پیام اصلی این واقعه جلوگیری از ایجاد منشا جنگ و اختلاف و نیز مساله ولایت بود.

وی ادامه داد: شهر قم مشتاق هیچ جنگ و اختلافی در دنیا نیست و این شهر و جامعه المصطفی بر مشترکات مذاهب اسلامی اصرار دارند و در راه دوستی بین مذاهب گام برمی‌دارند، در جامعه المصطفی علاوه بر مذهب تشیع، مذاهب و مکاتب دیگر اسلامی نیز آموزش داده می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: پافشاری بر تعصبات، تکیه بر اختلافات و اقلیت‌های تکفیری از دردهای امروز جهان اسلام هستند، امروز جامعه المصطفی منادی گر دوستی بین ملت‌های مسلمان در جهان است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت مهاجرت طلاب از شهر قم اظهار کرد: طلابی که از مناطق دیگر به این شهر می‌آیند، باید پس از تحصیل مهاجرت و از ماندگاری بی مورد در شهر قم خودداری کنند.

وی ادامه داد: طلاب خارجی باید براساس نیازها و فرهنگ کشورهای خودشان فعالیت کنند و این نیازها را مدنظر داشته باشند، پرداختن به رشد و تعالی اخلاق، پاکی روح و تهذیب نفس جزو مسائلی است که باید طلاب به دنبال آن باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: جامعه المصطفی از تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به یک اندازه متنفر است، گسترش تعامل و دوستی بین ملت‌های مسلمان هدف اصلی جامعه المصطفی در تمام دنیا است، در چند سال اخیر برخی از اقلیت‌ها به دلیل حرکت‌های افراطی در جهان دچار چالش شدند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به گسترش مراکز جامعه المصطفی در دنیا اظهار کرد: در تعدادی از کشورها طی سال‌های اخیر مراکز جامعه المصطفی برای نخستین بار افتتاح شدند، همچنین طی این مدت شاهد گسترش برخی از این مراکز بودیم.

وی ادامه داد: تنگناهای مالی و تحقق برنامه پنج ساله جزو چالش‌های پیش روی جامعه المصطفی است، همچنین این نهاد به دنبال مرجع علمی شدن در تمام جهان، پاسخگویی بهتر به نیازهای زمانه، تنوع بیشتر گرایش‌ها و تحول جامع در نظام آموزشی خود است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: کلیات واقعه غدیر مورد اذعان بسیاری از مکاتب و مذاهب اسلامی است و تنها گروه‌های تروریستی پیام مشترک این واقعه را قبول ندارند، پیام واقعه غدیر، مرجعیت علمی، روحی و عاطفی ائمه معصومین(ع) در جهان اسلام است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به کتاب الغدیر اظهار کرد: علامه امینی این کتاب ارزشمند را نوشت، نگارش این کتاب موجب شد با وجود تمام بی مهری‌ها بر واقعه غدیر، این واقعه به فراموشی به سپرده نشود.

وی ادامه داد: در واقعه غدیر علاوه بر مساله تبلیغ ولایت امام علی(ع) مساله نصب این امام معصوم هم اتفاق افتاد و رسول اکرم(ص)، امام علی(ع) را به عنوان خلیفه امت اسلامی منصوب کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در کلام و سیره رسول اکرم(ص) از ابتدای بعثت، ماجرای ولایت ائمه معصومین(ع) تجلی داشت و پیامبر(ص) در حوادث مختلف به ولایت امام علی(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcaienm.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما