کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی خواستار شد

لزوم مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر قم

خبرگزاری فارس , 26 شهريور 1396 ساعت 3:01

قم نیوز: مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم گفت: طی دو سال اخیر پروژه‌های عمرانی با کمترین چالش در شهر قم مواجه بوده چراکه تمام بحث‌ها و موانع قبل از اجرا صورت گرفته و با دید باز وارد آن می‌شویم.


به گزارش قم نیوز عباس حلوائی‌زاده اظهار کرد: طبق برنامه هر ساله‌ای که تدوین شده، گردش کاری برای تهیه بودجه به مجموعه معاونت امور زیربنایی ابلاغ می گردد و پس از بررسی‌های فراوان در کمیته‌های مختلف بودجه با نظر شهردار قم تدوین شده و به تصویب شورای اسلامی شهر قم می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شاخص پس از تایید وارد فاز مطالعات اولیه می‌شود خاطرنشان کرد: پس از اینکه فازهای اولیه مطالعاتی صورت گرفت در جلسه کمیته تصویب طرح‌ها که با حضور تمام ذی‌نفعان طرح است در خصوص نحوه اجرا و مطالعات انجام شده تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.
مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم گفت: زمانی که طرح فاز یک و دو پروژه تصویب شد وارد فاز مناقصه، متره و برآورد و... می‌شود و به نوعی می‌توان گفت خرد جمعی در تمام پروژه‌ها شکل گرفته و با نظری کارشناسی و جامع پروژه‌ها اجرایی می‌شود.
وی اذعان کرد: به همین جهت است که طی دو سال اخیر پروژه‌های عمرانی با کمترین چالش در شهر قم مواجه بوده چرا که تمام بحث‌ها و موانع قبل از اجرا صورت گرفته و با دید باز وارد آن می‌شویم.
حلوائی‌زاده با بیان اینکه بودجه مصوب شهرداری در سال 96 بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان است بیان کرد: قریب به هزار و 813 میلیارد تومان از این بودجه مرتبط با بخش عمرانی شهر بوده و مابقی جاری است.
وی افزود: نتیجه مدیریت مشارکتی و مشورتی ، ارتقاء سطح رضایت مندی شهروندان و ایجاد حس تعلق شهروندان به محل زندگی است .
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 53682

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53682/لزوم-مشارکت-شهروندان-اجرای-پروژه-های-عمرانی-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir