کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی با جامعه المصطفی اجرایی شد

روابط عمومی , 28 شهريور 1396 ساعت 16:07

قم نیوز: با برگزاری نخستین جشنواره غذای اقوام و ملل در استان قم، تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه المصطفی العالمیه اجرایی شد.


به گزارش قم نیوز عیسی رضایی، مدیرکل این استان، امروز سه شنبه 28 شهریور 1396 در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره غذای اقوام و ملل در استان قم ضمن اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه مذکور در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست های محوری دولت تدبیر و امید و با توجه به ظرفیت های مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه المصطفی العالمیه به امضای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آیت الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه رسیده بود.

او افزود: این تفاهم نامه در هفت بند و با هدف، بهره برداری از ظرفیتها و توانمندی های طرفین در راستای تحقق سیاست های کلان کشور، جذب حداکثری گردشگر خارجی، بهینه سازی و هم افزایی، انجام پروژه های پژوهشی، برنامه ریزی مشترک و تبادل تجربیات و اصلاح فرآیندها بود که روسای این دو مجموعه آن را امضاء کرده بودند.

او بیان کرد: براساس تفاهم نامه فوق، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در زمینه مشارکت در تدوین منابع آموزشی تاریخی، گردشگری ایران در سرفصل های درسی طلاب جامعه، همکاری در برگزاری کلاس های آموزشی هنرهای سنتی و ملی و صنایع دستی و استفاده از ظرفیت طلاب، فارغ التحصیلان و اساتید جامعه المصطفی در کشورهای مختلف در امور پژوهشی، تحقیقاتی و معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی را بر عهده خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: همچنین، همکاری در برگزاری نشست های علمی-کاربردی برای ارتقای دانش کارشناسان سازمان، همکاری در زمینه تدوین استانداردهای گردشگری حلال، توزیع اطلس چند زبانه تهیه شده توسط سازمان در کشورهای دیگر، همکاری و احداث موزه علما و تاریخچه حوزه های علمیه شیعه و همکاری در شناسایی و معرفی اماکن وابسته به فرق و مذاهب اسلامی در ایران از جمله تعهدات جامعه المصطفی در این تفاهم نامه است.

عیسی رضایی تصریح کرد: اولین گام در راه تحقق این تفاهم نامه با برگزاری جشنواره غذای اقوام و ملل برداشته شد و ان شاء الله در آینده شاهد ادامه برنامه ها و همکاری های مشترک باشیم.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 53802

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53802/تفاهم-نامه-سازمان-میراث-فرهنگی-جامعه-المصطفی-اجرایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir