کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر‌کل استاندارد استان قم مطرح کرد

استاندارد سازی 39 جایگاه CNG در استان قم

خبرگزاری فارس , 2 مهر 1396 ساعت 13:01

قم نيوز: مدیر‌کل استاندارد استان قم گفت: در سال 94 تنها 8 جایگاه از نظر استاندارد سازی تایید شده بود اما با در نظر گرفتن جرایم قضایی و مالی برای جایگاه داران در سال 95 از 42 جایگاه 39 جایگاه CNG در استان قم تاییدیه استاندارد گرفتند.


به گزارش قم نيوز منصور فرزانه امروز اظهار کرد: در سال 93 پنج مورد استاندارد اجباری اعلام شد اما به دلیل نامساعد بودن شرایط و نواقص بسیار، سازمان استاندارد، وزارت نفت، شرکت گاز، مدیریت طرح CNG شرکت نفت، وزارت کشور و سازمان صنعت و معدن با بررسی وضعیت و شرایط موجود در مراحل آزمایشی چک لیست با 16 آیتم بحرانی تهیه شد.

وی با اشاره به اختلاف آماری اداره کل استاندارد و سازمان آمار کشور افزود: 42 جایگاه CNG در استان قم وجود دارد که بعضی از این جایگاه‌ها دو کمپرسور و بعضی تک کمپرسور هستند که از نظر ما جایگاه‌های دو کمپرسور یک جایگاه محسوب می‌شود اما طبق نظر سازمان آمار این جایگاه‌ها دو جایگاه به حساب می‌آیند و ما طبق دستور اداره آمار عمل می‌کنیم.

مدیر‌کل استاندارد استان قم تاکید کرد: از جمله این آیتم‌های بحرانی استاندارد شیرها، شیلنگ‌ها، قطعات، نشتی گاز، هم جواری با مدارس یا ساختمان های خاص و شیرهای قطع گاز اضطراری است که در سال 92 این استانداردها به صورت آزمایشی در چند شهر از جمله قم اجرا شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح آزمایشی تعداد جایگاه های غیر استاندارد در بسیاری از استان‌ها مشخص شد و در راستای استاندارد سازی این جایگاه‌ها جلسات متعددی برگزار شد.

فرزانه خاطرنشان کرد: در سال 94 تنها 8 جایگاه از نظر استاندارد سازی تایید شده بود اما با در نظر گرفتن جرایم قضایی و مالی برای جایگاه داران در سال 95 از 42 جایگاه 39 جایگاه CNG در استان قم تاییدیه استاندارد گرفتند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 54020

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/54020/استاندارد-سازی-39-جایگاه-cng-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir